ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

بازنشستگان صندوق فولاد سه ماه است حقوق نگرفته‌اند

شهروندان:
کار این روزهای بازنشستگان صندوق فولاد این شده که هر روز با ناامیدی به یکی از دستگاه های خودپرداز بانک ها مراجعه کنند و موجودی حساب خود را چک کنند: حسابی که تقریبا سه ماهی می شود پولی به آن واریز نشده است.

کارگراناعتماد نوشت: توضیحات مسوولان این صندوق مطابق معمول تکراری است و دردی از بی پولی سه ماهه بازنشستگان صندوق فولاد، دوا نمی کند. طی یک سال گذشته پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد که شامل بازنشستگان ذوب آهن اصفهان نیز می شود، با تاخیر چند ماهه همراه بوده است. در حال حاضر نیز در حالی که در روزهای پایانی شهریورماه به سر می بریم، این صندوق هنوز حقوق تیرماه بازنشستگان را به طور کامل پرداخت نکرده است.

آخرین بار بعد از تاخیر چند ماهه تنها بخشی از حقوق تیرماه به حساب بازنشستگان صندوق فولاد واریز شد. در همین راستا هفته گذشته جمعی از بازنشستگان ذوب آهن برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود مقابل درب صندوق بازنشستگان ذوب آهن در خیابان نشاط اصفهان تجمع کردند که نهایتا به وعده و وعیدهای تکراری انجامید. در همین راستا علی اکبر گل شیرازی، رییس صندوق فولاد استان اصفهان چندی پیش در گفت وگو با «ایرنا» مهم ترین مشکل به وجود آمده در تاخیر پرداخت حقوق بازنشستگان این صندوق را اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری برخی شرکت های فولاد کشور از جمله فولاد مبارکه اصفهان و خوزستان به بخش خصوصی عنوان کرد. مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن استان اصفهان هم می گوید براساس مصوبه قانونی دولت پیشین مقرر شد سهام ۱۲ هزار میلیارد تومانی برخی از شرکت ها برای جبران صندوق فولاد به این صندوق منتقل شود. به گفته او نقل و انتقال سهام ۱۲ هزار میلیارد تومانی به صندوق فولاد در گرو امضای معاون اول رییس جمهور است که در دولت دهم به امضای آقای رحیمی معاون اول نرسیده بود.

ابراهیم دستمزد در گفت وگو با «فارس» همچنین خبر داده نقل و انتقال صندوق فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده، اما هنوز بند ۵۹ قانون بودجه کشور اجرایی نشده و این موضوع سبب تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان این صندوق شده است. جمعیت زیر پوشش صندوق بازنشستگی فولاد کشور ۸۰ هزار نفر است که با احتساب خانواده های آنها، ۴۰۰ هزار نفر می شود. این بازنشستگان دوران اشتغال خود را در سخت ترین مشاغل گذرانده اند و هر ماه بخشی از حقوق خود را به امید دریافت مستمری و بازنشستگی به حساب صندوق فولاد واریز کرده اند: صندوقی که این روزها حقوق آنها را در دو یا سه نوبت و با تاخیر سه ماهه پرداخت می کند.