ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر کشور:

شاهد افسردگی شدید برخی جوانان هستیم

روز گذشته نشست شورای اجتماعی کشور با موضوع برنامه‌های دستگاه ها در حوزه اوقات فراغت و ماه رمضان با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور برگزار شد.

روزنامه قانون نوشت؛ وزیر کشور در این نشست گفت: با ضعف نشاط اجتماعی در کشور مواجه هستیم و از دلایل عمده آسیب‌های اجتماعی ضعف نشاط و پایین بودن امکانات تفریحی و ورزشی است.

رحمانی‌فضلی افزود: برخی مواقع ممکن است نشاط داشتن از سوی بعضی افراد گناه تلقی شود. مردم ما متدین هستند و در مراکز گردشگری نشاط خود را با رعایت موازین و اصول دینی بروز می‌دهند. در مواردی شاهد افسردگی شدید برخی جوانان هستیم که نبود امکانات لازم برای اوقات فراغت در این وضعیت موثر است. این جوانان ممکن است اوقات زیادی را صرف تماشای تلویزیون و استفاده از شبکه‌های مجازی کنند.

وزیر کشور با اشاره به نقش شورای عالی جوانان اظهار کرد: این شورا به عنوان متولی، سیاستگذار، هماهنگ‌کننده و هدایت‌گر در حوزه جوانان است و دستگاه‌های عضو آن نیز باید مصوبات این شورا را رعایت کنند.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر ضرورت افزایش برگزاری جلسات شورای عالی جوانان در طول سال اظهار کرد: با توجه به تعدد شوراهای عالی گاهی اوقات مسئولیت این شوراها به افراد واگذار می‌شود. به‌عنوان نمونه در شورای موادمخدر من به عنوان نماینده رئیس‌جمهور حضور می‌یابم و نتایج جلسات را به اطلاع رئیس‌جمهور می‌رسانم و نظرات ایشان را دریافت می‌کنم و به کار می‌بندیم.

او افزود: به عنوان شورای اجتماعی کشور در کنار شورای عالی جوانان هستیم، علاوه بر آن وزارت ارشاد نقش زیادی می‌تواند در اوقات فراغت جوانان با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات در زمینه‌های قصه‌نویسی، داستان‌نویسی، خاطره‌نویسی و شعر داشته باشد.

رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اوقات فراغت بسیار مهم است، اظهار کرد: در جلسه، دستگاه‌ها برنامه‌های بسیار خوبی ارائه کردند که اگر آنها  با دقت اجرا بر این برنامه‌ها نظارت کنند، بخش اعظمی از امکانات و تسهیلات برای افراد فراهم می‌شود. البته تلویزیون و رادیو باید در زمینه اوقات فراغت بسیار کار کنند و در عین پرداختن به ابعاد تفریحی، گردشگری و ورزشی به سایر موضوعات نیز بپردازند. در این زمینه اطلاع‌رسانی، ظرفیت مهمی محسوب می‌شود. در همه شبکه‌های ملی و شبکه‌های استانی باید در زمینه اوقات فراغت کار شود.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: مدارس و دانشگاه‌ها، ظرفیت‌های خوب ورزشی و اقامتی دارند که بهره‌گیری از آنها می‌تواند در ترویج گردشگری موثر باشد البته از ظرفیت اقامتی مدارس استفاده می‌شود. در کل دستگاه‌های مختلف می‌توانند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کنند.

او با اشاره به ظرفیت‌های مردمی اظهار کرد: فعال‌تر کردن ظرفیت‌های مردمی خوب است و در زمینه گردشگری و ایرانگردی اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از افراد، نقاط مختلف کشور را ندیده‌اند چراکه هزینه‌های مسافرت بالا و امکانات کم است. در این شرایط باید تلاش کنیم تورهای سیاحتی و ایرانگردی را با قیمت مناسب به مردم ارائه دهیم.