ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
شهروندان اراک از مطالبات خود در کاهش آلودگی هوا کوتاه نیایند

ابتکار: وعده غیرواقعی به شهروندان نمی‌دهم

شهروندان:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم از مطالبات قانونی خود در خصوص آلودگی هوای کلانشهر اراک کوتاه نیایند.

معصومه ابتکاربه گزارش مهر، معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: مردم کلانشهر اراک با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز خود به خاطر آلودگی هوای اراک موجبات این سفر یک روزه را به کلان شهر اراک فراهم کردند.

وی با تقدیر از مردم کلانشهر اراک به خاطر برگزاری اعتراضات آرام خود گفت: مردم کلانشهر اراک با برگزاری اعتراضات آرام صدای خود را به گوش مسئولان کشوری رساندند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه اخبار تجمعات مردمی شهر اراک در هفته دوم کار دولت یازدهم در جلسه هیئت دولت مطرح و با استقبال رئیس جمهور روبرو شد، افزود: دستور اکید رئیس جمهور در خصوص پیگیری مشکلات آلایندگی این شهر و انجام این سفر بعد از انتصاب استاندار جدید استان مرکزی بیانگر این مهم است.

ابتکار با اشاره به مصوبات خوب جلسات سفر یک روزه وی به شهر اراک گفت: تکمیل مرکز پایش آلایندگی هوای اراک، تعیین تکلیف کوره های آجرپزی، تسریع در اجرای طرح جامع کاهش آلودگی و ضرورت بررسی آن در دولت از جمله مصوبات این سفر بوده است.

وعده غیرواقعی به مردم نمی دهم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با بیان اینکه رفع آلودگی هوای اراک برنامه جدی و همت واقعی مسئولین را می خواهد، گفت: در خصوص رفع مشکلات کاهش آلایندگی هوای اراک وعده غیرواقعی به مردم نمی دهم اما قول می دهم از امروز با تمامی عوامل آلاینده کننده هوای اراک که سلامت مردم را به خطر می انداز به شدت برخورد کنم.

ابتکار با اشاره عزم جدی خود برای حل مشکل آلودگی هوای شهر اراک گفت: جلب موافقت اولیه وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نفت به منظور کاهش آلودگی هوای اراک از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستاست.

وی با اظهار تاسف از عدم اجرای مصوبات و توافق نامه های صورت گرفته در سال ۸۴ برای کاهش آلودگی هوای شهر اراک افزود: عدم اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک و طرح تعطیلی دیگ های آلاینده آلومینیوم سازی از جمله این توافق نامه هاست که متاسفانه روی زمین مانده تا این شرایط سخت بر مردم حاکم شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش تشکل های مردمی در کاهش آلایندگی هوای اراک گفت: توسعه همکاری و مشارکت با سازمان های مردم نهاد درکنار تشویق و حمایت های حقوقی و قانونی از اولویت های کاری سازمان حفاظت محیط زیست است.

دکتر ابتکار افزود: سازمان های مردم نهاد سرمایه بزرگ اجتماعی ما هستند که مسئولین نباید از نقد سازنده و پیشنهادات آنها ناراحت شوند. اراک

حفاظت از عرصه های طبیعی نیروی رسمی می‌خواهد

وی در ادامه در خصوص ضرورت حفاظت از عرصه های طبیعی کشور گفت: موفقیت سازمان حفاظت محیط زیست در گرو در اختیار داشتن نیروهای رسمی سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: نیروهای رسمی که ضابط قانون باشند می توانند قاطعانه از عرصه های طبیعی حفاظت کنند.

ابتکار گفت: باید متناسب با مساحت مناطق، محیط بانهای توانمند و آموزش دیده بکار گیریم.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار برای تامین دیه ها، تلاش در جهت حفاظت از محیط بانان، حساس سازی جوامع محلی و استفاده از همیاران زیست محیطی از برنامه های مهم سازمان حفاظت محیط زیست در جهت حفاظت از عرصه های طبیعی است.