ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

حکم متهم یک بار اعدام بوده و یک بار اعدامش انجام شده

شهروندان – عبدالرضا عزیزی:
تا جایی که اطلاعات من قد می دهد کسی را که می خواهند با چوبه دار اعدام کنند به هر دلیلی از چوبه دار جان سالم به در ببرد دیگر حکم اعدام بر او نباید اجرا شود.

اعدام هر حکمی برای او صادر می شود به غیر از اعدام. حال در رابطه با بعضی جرایم که خیلی سنگین بوده است حکمی که ابتدا صادر می شود نیز به همان میزان سنگین است. به فرض اگر جرم سنگینی را متهمی مرتکب شده، برایش ۱۰۰ ضربه شلاق، به اضافه دو بار اعدام برایش صادر می شود.

در این صورت حتی اگر از اعدام جان سالم به در ببرد یا به هر دلیلی حکم اجرا نشود، نیز همان طور که در حکم اولیه آمده است دوباره باید حکم اجرا شود.

اما اینکه فردی را به یک بار حکم اعدام محکوم کنند و بعد از اینکه به قوه الهی جانش گرفته نشد بخواهند به دلیل سنگینی حکم مجددا وی را بالای چوبه دار ببرند نظر شخصی بنده مخالف این اتفاق است.

اما در هر حال قاضی پرونده باید بگوید چه کاری درست است و نظر قاضی پرونده در هر صورت محترم شمرده می شود و مسوولان موظف به انجام آن هستند.

به هر شکل قانون برای همه به یک شکل است و کسی که حکمش یک بار اعدام است یک بار، و کسی که دو بار باشد باید دوباره اعدام شود، درباره این محکوم نیز هر چیزی که قاضی پرونده بگوید باید همان انجام شود.