ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
دیدگاه‌های متفاوت درباره تدوین منشور حقوق شهروندی

غیرت: منشور حقوق شهروندی یگ گروه یا جنس خاص را مورد خطاب قرار ندهد

شهروندان:
یک وکیل دادگستری گفت: حقوقدانان، جامعه‌شناسان و روانشناسان از جمله افرادی هستند که باید در منشور حقوق شهروندی صاحب‌نظر باشند.

منیژه حکمتفریده غیرت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تدوین منشور حقوق شهروندی، گفت: همانطور که از اسم منشور حقوق شهروندی مشخص است جامعیت آن باید شامل حال همه باشد و همه افراد اعم از زن و مرد و قومیت‌ها را باید در برگیرد.

وی ادامه داد: حقوق شهروندی یعنی رعایت حقوق آحاد یک ملت، یعنی کسانی که با هم در یک مملکت زندگی می‌کنند و این‌ها دارای مشترکاتی هستند که باید در این منشور به مشترکات توجه شود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: خوشبختانه رییس‌جمهور قبل از انتخاب شدن به مساله حقوق شهروندی توجه ویژه‌ای داشتند و بعد از این که به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شدند برای تدوین منشور حقوق شهروندی دستوراتی را صادر کردند.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی برای این که جامعیت داشته باشد نباید خطاب به یک گروه یا جنس خاص باشد.

غیرت تصریح کرد: در تدوین منشور حقوق شهروندی باید منافع همه رعایت شود و در این راستا نظرات افراد صاحب‌نظر اعم از زن و مرد گرفته شود که در آن صورت می‌توان گفت این طرح جامع است.

این وکیل دادگستری افزود: اصولا تمام قوانین ما برای همه آحاد ملت وضع می‌شود و تمام سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در خدمت مردم هستند به طریقی باید در این منشور نقش داشته باشند، اما بر حسب اقتضای شغلی، کاری و حرفه‌ای شاید افرادی که در موقعیت‌هایی قرار دارند، طرح و نظرشان ارجح‌تر نسبت به بقیه باشد.