ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
فرماندارتهران:

بسیاری از اقدامات توسعه‌ای باعث تخریب منابع طبیعی شده است

شهروندان:
فرماندار تهران گفت: بسیاری از اقدامات توسعه ای تخریب منابع طبیعی را به همراه داشته است.

عیسی فرهادی به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت استان تهران ˈ عیسی فرهادیˈ در جلسه با مدیرکل منابع طبیعی استان تهران افزود: خاک بعنوان بخشنده ترین مخلوق خداوند به شمار می رود که متأسفانه در بعضی مواقع به بدترین صورت ممکن از سوی انسان مورد تخریب قرار می گیرد.

وی ادامه داد:با توجه به ارزش و اهمیتی که منابع طبیعی دارد، حفظ و نگهداری آن نیز اراده و عزم ملی می طلبد.

فرماندارتهران، فرهنگ سازی را راهکاری مناسب برای حفاظت از این عرصه های ملی دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی و فرهنگ سازی موجب ارتقای آگاهی عمومی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت از طبیعت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران صورت گرفته است تأکید کرد: هر اقدام موفقی که در تهران انجام شود به عنوان الگو در سایر نقاط کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این جلسه گزارشی از وضعیت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارائه کرد و گفت: با توجه به آلودگی هوا و وجود آلاینده های زیاد در تهران توسعه فضای سبز از اهمیت بالایی برخوردار است .

ˈ غلامعباس عبدی نژادˈ افزود:طرح ملی جنگل کاری و توسعه فضای سبز شمال تهران را در دستور کار دارد.

وی منابع طبیعی را به عنوان بستری برای فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود: اگربه منابع طبیعی توجه ویژه شود یعنی اینکه به تمامی بخشها توجه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از آمادگی این اداره کل برای مشارکت در توسعه جنگل کاری و فضای سبز واحداث بوستانهای روستائی خبرداد.