ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
قاليباف: آلودگی هوا قابل حل است

مسئولیت حل معضل آلودگی هوا را می‌پذیرم

شهروندان:
قالیباف گفت: قبول ندارم که معضل آلودگی هوا، لاینحل است و با مطالعاتی که در این زمینه به انجام رسانده ام، معتقدم؛ آلودگی هوا قابل حل است. اگر دولت به جهت مدیریتی و ساختاری این مسوولیت را به شهرداری بدهد؛ حتما این مسوولیت را می پذیرم.

قالیباف شهردار تهران همزمان با افتتاح تقاطع زیرزمینی چهارراه ولیعصر(عج) تهران، فضای این سازه فرهنگی- خدماتی را به منظور زنده نگاه داشتن حماسه دوران دفاع مقدس و نقش مردم در انقلاب و گرامیداشت شهدا و امام راحل به صورت رایگان در اختیار جامعه هنری قرار داد.

به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در مراسم افتتاح گذرگاه زیرزمینی چهارراه ولیعصر (ع) در قلب پایتخت گفت: هنرمندان می توانند از این پس، به صورت رایگان از فضای این گذرگاه زیرزمینی برای به نمایش گذاردن آثار هنری خود به منظور یادآوری خاطرات دوران مختلف انقلاب اسلامی استفاده کنند.

شهردارتهران از گذرگاه زیرزمینی ولیعصر (عج) به عنوان مسیری فرهنگی و هنری نام برد و گفت: این مکان سازه ای عمرانی نیست و به عنوان نقطه ای خاص با ویژگی های منحصر تلقی می شود چرا که ازلحاظ ابعاد فرهنگی، سیاسی، علمی و دانشگاهی، امنیتی و آسیب های اجتماعی و حوزه ترافیکی دارای خصوصیاتی ویژه است.

وی اضافه کرد: زیرگذر ولیعصر (عج) تنها یک مکان نیست بلکه بر اساس جغرافیای سیاسی، فضایی قلمداد می شود که از این پس یادآور خاطرات خوش انقلاب اسلامی خواهد بود.

قالیباف اظهار کرد: این فضای هنری از این پس به هنرمندان تعلق دارد و با هر عنوانی که تمایل دارد می توانند بر آن نام گذاری کنند و تبلور مردم در پیروزی انقلاب اسلامی را در این فضای فرهنگی به نمایش بگذارند.

شهردار تهران همچنین ضمن عذرخواهی از مردم و خانواده هنرمندان برای مشکلاتی که برای ساخت این گذرگاه در محوطه فرهنگی تئاتر شهر در چهارراه ولیعصر (عج) متحمل شدند؛ تصریح کرد: اجرای این پروژه خاص با مشقت و سختی ویژه ای همراه بود و مشکلات آن با پروژه های بزرگی همچون پل صدر و بزرگراه امام علی (ع) برابری می کرد.

شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران گفت: احداث گذرگاه های دیگری را در دستور کار داریم که در صورت موافقت شورای شهر عملیاتی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر مسوولیت حل معضل آلودگی هوا به شهردار تهران سپرده شود، می پذیرید یا خیر؟ گفت: داوطلب پذیرفتن مسوولیتی نیستم؛ اما اگر کاری به زمین بماند آمادگی پذیرفتن آن کار را دارم.

شهردار تهران مهمترین چالش شهر را آلودگی هوا بیان کرد و گفت: حل معضل آلودگی هوا نیاز به عزم ملی و همکاری فرابخشی همچون کمک مردم، دولت شهرداری و نهاد انتظامی دارد و مسولیتش تنها با یک فرد نخواهد بود.

قالیباف گفت: قبول ندارم که معضل آلودگی هوا، لاینحل است و با مطالعاتی که در این زمینه به انجام رسانده ام، معتقدم؛ آلودگی هوا قابل حل است. اگر دولت به جهت مدیریتی و ساختاری این مسوولیت را به شهرداری بدهد؛ حتما این مسوولیت را می پذیرم.

شهردار تهران درباره اهدای فضای فرهنگی زیرگذر خیابان ولیعصر به هنرمندان نیز گفت: هنرمندان پیش تر در حین ساخت خط ۴ و ۳ مترو، نگرانی هایی از بابت آسیب رساندن به محیط فرهنگی پارک دانشجو و مجموعه تئاتر شهر داشتند که وعده داده بودیم پس از پایان کار این نگرانی ها را با حفظ نقش فرهنگی پارک دانشجو رفع کنیم وامروز شاهد تحقق این وعده هستیم.

درادامه مراسم، هنرمند مشهور سینما و تلویزیون کشور ˈایرج رادˈ از شهردار تهران برای حفظ مجموعه هنری تئاتر شهر تشکر و قدردانی کرد.

وی اظهارکرد: شهردار تهران با ایجاد فضاهای این چنینی خدمات ارزشمندی را برای جامعه هنرمندان فراهم کرده است و باید دانست که اگر جوانان به فضاهای فرهنگی، دینی، مسائل انسانی و کتاب علاقمند و آشنا شوند، طبیعتا از ناپاکی ها دور می شوند و اوقات فراغتشان را بیهوده نمی گذرانند.

وی گفت: هرچه خدمتگزار جوانان باشیم و هرچه آداب زندگی را بیشتر اشاعه دهیم و برای داشتن شهری پاک و تمیز دست به دست هم دهیم باز هم کم است.

این هنرمند پیشکسوت گفت: فضایی که پیش تر، در محوطه تئاتر شهر با حضور دستفروشان و غرفه داران ایجاد شده بود در خور جایگاه ساختمان تئاترشهر که جزو میراث و افتخارات کشور است، نبود، که خوشبختانه با توجه شهردار تهران این مشکلات برطرف شد و از فضای نامناسب گذشته دیگر خبری نیست.

وی یادآور شد: در سال ۸۹ توافق نامه هایی صورت گرفت که ورودی مترو در ضلع شمالی پارک دانشجو باشد اما متاسفانه در جایی احداث شد که در مقابل چشم انداز ساختمان تئاتر شهر بود و این فضا را مخدوش می کرد، اما با تلاش شهرداری، هم اکنون با جابه جایی این ورودی، این فضا بخوبی قابل رویت است.

زیرگذر ولیعصر(عج) با هشت ورودی و خروجی، ۱۸ پله برقی و دو آسانسور امروز ( ۱۶ دیماه ) درقلب پایتخت واقع در چهارراه ولیعصر افتتاح شد.