ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
اولویت‌های تهران از نگاه 4 عضو شورای شهر

کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا اولویت اول و دوم پایتخت

شهروندان:
4 عضو شورای اسلامی شهر تهران موضوع کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا را به عنوان اولویت‌های اول و دوم پایتخت مورد تاکید قرار داده و خواستار توجه ویژه تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار از جمله دولت و مجلس به این مهم و کمک آن‌ها به مدیریت شهری به منظور مقابله با مشکلات مذکور شدند.

آلودگی هوابه گزارش ایسنا، محمد حقانی، پرویز سروری، مسعود سلطانی‌فر و غلامرضا انصاری – چهار عضو شورای اسلامی شهر تهران بودند که در خصوص اولویت‌های پایتخت به اظهار نظر پرداختند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، مشکلات زیست محیطی پایتخت به ویژه مشکل آلودگی هوا را اولویت نخست شهر تهران دانست و گفت:‌ به منظور حفظ محیط زیست می‌بایست نسبت به توسعه حمل‌ونقل عمومی با محوریت حمل‌ونقل ریلی اقدام شود.

محمد حقانی با اعلام این که توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو را می‌توان «بیت الغزل» کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا نامید، افزود: به این منظور دولت باید به صورت کامل مدیریت شهری تهران را مورد حمایت قرار دهد.

از سوی دیگر رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، مهم ترین اولویت مدیریت شهری پایتخت را رفع مشکل آلودگی هوا دانسته و اعتقاد دارد: با جلوگیری از مخارج اضافی، هزینه‌های لازم به این منظور باید از محل بودجه کشور و منابع ملی که متعلق به مردم است، ‌صرف رفع این مشکل شود.

پرویز سروری با تاکید بر این که آلودگی هوای پایتخت یک موضوع فرابخشی است که نیاز به نگاه استراتژیک دارد،‌ خاطرنشان کرد: آلودگی هوا در پایتخت کشورمان موضوعی حاکمیتی است که همکاری تمامی دستگاه‌های دست اندرکار و حمایت کامل دولت از مدیریت شهری تهران را می‌طلبد.