ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

راه‌اندازی کلینیک‌های مهارت‌های رفع خشونت در سراهای محلات تهران

شهروندان:
مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی کلینیکهای کنترل خشم در پایتخت، گفت: یکی از آسیبهای اجتماعی که منجر به جرم می شود خشونت است و ما بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در مناطقی که بیشتر این آسیب در آنها فراوانی دارد، اقدام به ایجاد این کلینیکها می کنیم.

خشونت محمد مهدی گلمکانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه کلینیک های کنترل خشم می توانند در سراهای محلات و خانه های سلامت ایجاد شوند، گفت: در این کلینیکها کلاسهای افزایش مهارتهای فردی و کلاسهای عمومی و تخصصی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری شهرداری و سازمان ملی جوانان در راه اندازی این کلینیکها، گفت: بر اساس طرح سنجش عدالت که در پایتخت انجام شده است محلاتی که بیشتر این کلینیک ها را نیاز دارند نسبت به سایر محلات شناسایی و این طرح به صورت پایلوت در آنها اجرایی می شود.

گلمکانی ادامه داد: در این کلینیکها افراد متخصص و دانشگاهی با ما همکاری خواهند کرد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در خصوص اینکه این طرح متعلق به وزارت جوانان است یا شهرداری ، گفت: طرح کلینیک های مهار خشم یک طرح بین سازمانی است و ما در این زمینه با این وزارتخانه مشارکت داریم.

وی با بیان اینکه بررسیها نشان داده برای کنترل آسیبهای اجتماعی باید خشونت را مهار کنیم، گفت: بر اساس مطالعات، کنترل خشم از ضروریتهای شهر تهران است و ما باید این مهارت را به شهروندان به خصوص جوانان بیاموزیم.

به گفته گلمکانی، خودمراقبتی باید در میان شهروندان تهرانی نهادینه شود تا بسیاری از جرایم مانند قتل و نزاع کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: مناطق در اولویت شناسایی شده اند اما نام آنها به دلیل بار روانی که مطرح کردن این گونه مسائل دارد، عنوان نمی شود.