ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
ایوبی:

سینما و سینماسازی در دستور کار شهروندان قرار ندارد

شهروندان:
رییس سازمان سینمایی گفت: یکی از مشکلات سینمای ایران این است که سینما و سینماسازی در دستور کار مردم قرار ندارد.

 حجت الله ایوبیبه گزارش ایرنا، حجت الله ایوبی در مراسم تجلیل از سازندگان سالن های سینما اظهار کرد: این مراسم برای بزرگداشت کسانی برگزار شده است که در کنار کارهای بزرگ و تجاری به فرهنگ فکر کرده اند و در این سال ها چراغ سینمای ایران را با تمام مشکلات روشن نگه داشته اند و مقابل سختی ها مقاومت کرده اند.

وی ادامه داد: در کنار خبرهای نا امیدکننده ای که گاهی می شنویم، اگر به مجتمع های تجاری که در گوشه و کنار کشور ساخته شده اند، برویم می بینیم که سالن های سینمایی استانداردی ساخته شده است که مایه امیدواری است.

رییس سازمان سینمایی گفت: این اعتقاد ایجاد نشده است که سینما هم مانند دانشگاه و مدرسه است. اگر این باور ایجاد شود مردم برای تربیت فرزندان خود سرمایه گذاری می کنند.

وی تاکید کرد: سینماگران در ساخت آثار خود دقت و وسواس زیادی به کار می برند و انتظار دارند این فیلم ها در فضای خوب و با کیفیت و محیط هایی که مخاطب در آنها مورد احترام قرار می گیرد، دیده شوند.

حضور افراد برجسته در این عرصه این امید را ایجاد می کند که سینماها به روز شوند.

ایوبی گفت: این افراد بدون هیچ چشم داشتی و انتظار سود مادی سینما ساخته اند و جامعه سینمایی و مدیریت سینمای کشور قدردان آنهاست.

این افراد اگر تا دیروز تاجر و سرمایه گذار بودند امروز برچسب فرهنگی و هنری هم دارند و اهالی سینما در کنار آنها قرار دارند.

وی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با وجود جلسه مهمی که میان دولت و مجلس برگزار می شد در این جلسه حضور پیدا کرده است که این مسئله نشان دهنده اهمیت این برنامه است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز ˈسینما سلام ˈ که بر اساس آن دو روز در سال سینماها رایگان است، گفت: امیدوارم این برنامه گامی برای آشتی مردم با سینما باشد.

رییس سازمان سینمایی پس از پایان سخنان خود از مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینماشهر تقدیر کرد.

برچسب‌ها : ,