ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر آموزش و پرورش:

شهروندان دولت را در توسعه تعلیم و تربیت یاری کنند

شهروندان:
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جدی دولت یازدهم در بخش آموزش و پرورش توسعه مشارکت های مردمی است، افزود: مردم باید در تاسیس مدرسه و توسعه تعلیم و تربیت دولت را یاری کنند.

علی‌اصغر فانیبه گزارش ایرنا، علی اصغر فانی در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالروز حضور امام راحل در مدرسه رفاه اظهار داشت: گسترش فعالیت موسساتی همچون بنیاد فرهنگی رفاه می تواند به یاری دولت بیاید تا این حرکت فرهنگی بیش از پیش توسعه یابد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعلیم و تربیت کشور در راستای حفظ ارزش های انقلاب و ارتقای سطح علمی، دینی و فرهنگی دانش آموزان تلاش می کند تا آینده کشور متناسب با شان جمهوری اسلامی ایران باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با مرور خاطرات خود در سال ۵۷ اظهار داشت: امام راحل در زمان اقامت در مدرسه رفاه و در دیدار با انجمن های اسلامی مهندسان و معلمان که من نیز در این جمع حضور داشتم فرمودند آموزش و پرورش یک سازمان مهمی است که اگر بتوانیم در آموزش و پرورش خوب حرکت کنیم آینده کشور را تضمین کرده ایم.

فانی افزود: این فرمایش امام در کنار سخنان ایشان سال ها قبل از انقلاب ۵۷ خطاب به شاه که فرمودند آموزش و پرورش را به ما بدهید تا ما چند سالی اداره کنیم اگر نتوانستیم از ما پس بگیرید، نشان دهنده اهمیت و جایگاه والای آموزش و پرورش است.

وی یادآورشد: حساسیت ها و اهمیتی که امام خمینی (ره) در زمینه تعلیم و تربیت قایل بود نشان می دهد که آموزش و پرورش مهمترین دستگاه کشور است و آن چیزی که اسلام و انقلاب را تضمین می کند همانا این نظام آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموز باهویت، مسلمان، ایرانی و اسلامی می تواند آینده کشور را تضمین کند، یادآورشد: بزرگانی چون شهیدان بهشتی و باهنر قبل از انقلاب اسلامی به دلیل اهمیت تعلیم و تربیت مبادرت به تاسیس مدرسه کردند و از همین مدارس بود که نیروهای انقلاب تربیت شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رفاه نیز در این مراسم گفت که این بنیاد دارای ۱۰ مدرسه و یک دانشکده است و همواره تلاش کرده تا راه تربیتی در مقاطع مختلف تحصیلی و تا تحصیلات تکمیلی ادامه یابد.

ناهر باهنر افزود: این بنیاد با راه اندازی بخش های مختلفی همچون مرکز مشاوره و روانشناسی، آموزش و تفریحی توانسته است با تلاش مدیران و معلمان در حوزه تربیتی کشور خدمات بسیاری ارایه کند.

برچسب‌ها : , ,