ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

نماینده حقوقی روحانی: اولین وزارتخانه زنان را تشکیل می‌دهیم

شهروندان:
نماینده حقوقی حسن روحانی گفت: آقای روحانی در نظر دارد که اولین وزارتخانه زنان را تاسیس کند؛ به این معنا که در تمام ابتکاراتی که دولت اتخاذ می‌کند یک زن در مجامع داخلی و بین‌المللی حضور داشته باشد.

زنان به گزارش ایسنا، زمانی‌نیا طی سخنانی در نشست علمی بررسی دیدگاه‌ها و برنامه‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری در زمینه پیشبرد حقوق شهروندی که در کمیسیون حقوق بشر ایران اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: محور اصلی کتاب «دولت تدبیر و امید» آقای روحانی در زمینه حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: اعتدال، میانه‌روی و عقل‌گرایی از روی اعتماد به نفس است و تندروی و افراط و لجبازی از روی ترس و خودکم بینی است؛ آقای روحانی اعتدال و عقل‌گرایی را مدنظر دارد.

زمانی‌نیا اظهار کرد: پیش‌نویسی مشتمل بر ۵۰ ماده و ۱۹ فصل را به عنوان حقوق شهروندی آماده کرده‌ایم. عناوین این پیش‌نویس عبارتند از نظارت همگانی بر عملکرد دولت، تساوی شهروندان، حمایت قانون از شهروندان، حقوق و آزادی زنان، مصونیت شهروندان از تعرض، آزادی احزاب و اقلیت‌ها، آزادی اجتماعات، آزادی امنیت شغلی، حقوق تامین اجتماعی و آموزش رایگان، حق برخورداری از مسکن، حق دادرسی عادلانه، اعمال مجازات عادلانه، اصل برائت و حقوق اقتصادی شهروندی، که در مدت زمانی اندک به کمک حقوقدانان و NGOها تشکیل خواهد شد.

نماینده حقوقی این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: حقوق اقتصادی و اجتماعی در این مقطع زمانی برای ایران جزو آرمان‌هاست. حق تامین مسکن و بیمه همگانی هزینه‌بر است و تامین آن از سوی هیچ دولتی امکان‌پذیر نیست.

زمانی‌نیا با بیان این که « آقای روحانی به اعتدال معروف است»، گفت: حجت‌الاسلام روحانی فردی نخبه‌گرا است و برای کار کارشناسی، وقت می گذارد.

وی ادامه داد: آقای روحانی طبق اصل ۱۹ قانون اساسی بر این اعتقاد است که همه ایرانی‌ها بدون توجه به نژاد و مذهب در برابر قانون برابرند و درصدد است که این اصل را اعتدال دهد.

زمانی‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آقای روحانی چند درصد از مدیریت ارشد کشور را در اختیار بانوان قرار می دهند؟، گفت: مساله زنان در جامعه مردسالاری مانند کشور ما مساله‌ای پیچیده است و مساله‌ای نیست که با روی کار آمدن یک یا دو رییس‌جمهور حل شود.

وی افزود: آقای روحانی در نظر دارد تا فرصت‌های جبرانی را برای عقب‌ماندگی حضور زنان در جامعه ایجاد کند.

برچسب‌ها : ,