ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
غلبه نوع‌دوستی شهروندان بر سوز و سرما

سرمای هوا در روند اهدای خون اثر نداشت

شهروندان:
رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای بهمن ماه و آغاز سرمای زمستانه، 150 نفر برای اهدای خود اقدام کرده‌‌اند.

اهدای خونافشین محمدی امروز در گفت‌وگو با فارس در همدان ضمن تشکر از مردم نوع‌دوست همدان در مراجعه و اهدای خود اظهار کرد: در روزهایی که شرایط جوی نامناسب و تردد در معابر شهری سخت است، مردم با مراجعه به پایگاه‌ها، اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته با اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی صدا و سیما، مراجعات زیادی داشتیم به طوری که مراجعه مردم به نسبت روزهای عادی نیز افزایش داشت.

رئیس سازمان انتقال خون همدان با بیان اینکه از ابتدای بهمن ماه و آغاز سرمای زمستانه، ۱۵۰ نفر برای اهدای خود اقدام کرده‌اند، گفت: در ۱۰ روز نخست بهمن ماه در مقایسه با بهمن ماه سال ۹۱ حدود ۳۵ درصد افزایش اهدای خود داشتیم که نشان از نوعدوستی مردم همدان در این شرایط جوی دارد.

وی با مطلوب دانستن ذخایر خونی استان یادآور شد: امروز برنامه اعزام تیم سیار برای اهدای خون به شهرستان نهاوند در دستور کار بود که احتمالاً لغو شود زیرا هم نیاز خونی نداریم و هم شرایط جوی نامناسب است.

محمدی با بیان اینکه اهدای خون امسال همدان مشابه آمار سال قبل است، افزود: آمار اهدای خون در یک سال گذشته ۳۴ هزار واحد خون بود که امسال نیز همین میزان برآورد می‌شود.

وی در پایان سخنانش اذعان کرد: شاخص اهدای خون در کشور به ویژه در بخش بانوان پائین است که مردم نوعدوست با درک شرایط باید به ادامه حیات بیماران کمک کنند.