ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
حق‌شناس:

هاله تقدس مسئولان با عذرخواهی رئیس‌جمهور از بین رفت

شهروندان:
یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: عذرخواهی رئیس‌جمهور از مردم، مقدمه‌ای برای اصل شفافیت در گفتار و رفتار مسئولان است.

محمدجواد حق‌شناسمحمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عذرخواهی رئیس‌جمهور از مردم بخاطر نواقص اجرای طرح توزیع سبد کالا، اظهار کرد: عذرخواهی رئیس‌جمهور بسیار پسندیده بود و می‌تواند مقدمه‌ای باشد تا مسئولان رده اول یا سایر مسئولان کشور در صورتی که اشتباهی انجام دادند از مردم عذرخواهی کنند.

این فعال سیاسی افزود: هنگامی که یک رئیس‌جمهور عذرخواهی می‌کند، در واقع این پیام را منتقل می‌کند که دولت در مقابل عملکرد خود پاسخگوست و نگاهی که در گذشته وجود داشت که یک نوع هاله‌ای از تقدس اطراف مسئولان ترسیم می‌شد، به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه “کسانی که مسئولیت را می‌پذیرند، باید توجه کنند که در انجام مسئولیت اشتباه هم رخ می‌دهد”، اظهار کرد: مسئولان باید نقدپذیر باشند تا اشتباهات خود را اصلاح کنند و در واقع یکی از روش‌های پرداخت هزینه بابت انجام اشتباه، عذرخواهی از مردم است.

حق‌شناس همچنین اظهار کرد:‌ انتظار می‌رفت که قبل از رئیس‌جمهور، همکاران وی که مسئول توزیع سبد کالا بودند بخاطر اتفاقات پیش آمده از مردم عذرخواهی کنند. همچنین انتظار می‌رفت مسئولان مختلف به خاطر مشکلات پیش آمده برای مردم بخاطر بارش سنگین برف یا اتفاق آتش‌سوزی در خیابان جمهوری یا اتفاق پیش‌ آمده در سینماهای کشور نیز از مردم عذرخواهی می‌کردند زیرا برخورد قلدرانه با افکار عمومی در شأن مردم ایران نیست و باید رویه‌ای که رئیس‌جمهور آغاز کرده است، توسط سایر مسئولان انجام بپذیرد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان با بیان اینکه “مردم صاحب اصلی انقلاب هستند”، افزود: مسئولان باید در مقابل مردم شفاف و روشن عمل کنند و در مقابل آن‌ها پاسخگو باشند.