ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

حمایت از عشایر زمینه‌ساز افزایش تولیدات دامی

شهروندان:
مدیر امور عشایر اداره‌کل کشاورزی البرز گفت: حمایت از عشایر البرزی زمینه‌ی توسعه‌ی فعالیت‌های آنان و افزایش تولیدات دامی را فراهم می‌کند.

عشایر «علی نقدی»، در گفت‌وگو با ایسنا، در البرز، با بیان اینکه عشایر مانند دیگر اقشار مشکلاتی دارند، اظهار کرد: اغلب این مشکلات اقتصادی و برطرف کردن آنها در گرو اختصاص بودجه است.

وی افزود: مسئولان برای برطرف کردن مشکلات عشایر تلاش بسیاری می‌کنند اما چون همه چیز در گرو تخصیص بودجه و اعتبار است بسیاری از مشکلات هم‌چنان حل نشده باقی می‌ماند.

مدیر امور عشایر اداره‌کل کشاورزی البرز نبود راه‌های مناسب را از مهم‌ترین مشکلات عشایر دانست و گفت: عدم وجود راه‌های دسترسی مناسب یکی از مهم‌ترین مشکلات عشایر استان البرز است از این‌رو باید اقدامات مناسب برای ساماندهی این راه‌ها انجام شود.

نقدی تأمین علوفه مورد نیاز را از دیگر معضلات عشایر برشمرد وافزود: تأمین علوفه‌ی کافی برای دام‌ها هر سال عشایر کوچ‌رو استان البرز را با مشکلات بسیاری روبرو می‌کند از این‌رو مسئولان ذی‌ربط باید برای برطرف کردن این مشکل تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به تولیدات عشایر در سال‌جاری گفت: عشایر استان با داشتن ۳۲۱ هزار رأس گاو و گوسفند، در سال ۳۷۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

مدیر امور عشایر اداره‌کل کشاورزی البرز با اشاره به تولید شیر توسط دام‌های عشایر یادآورشد: سالانه ۶۸۰۰ تن شیر توسط عشایر استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نقدی حمایت از عشایر استان را راهی برای رونق اقتصاد دامی استان البرز دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه مسئولان شاهد توسعه‌ی هرچه بیشتر فعالیت عشایر در زمینه‌ی تولید محصولات دامی باشیم.

برچسب‌ها : ,