ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
استاندار سیستان و بلوچستان:

قانون باید در نوار مرزی به نفع شهروندان مرزنشین تفسیر شود

شهروندان:
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: محوریت مرز، مرزنشینان هستند و باید قانون در نوار مرزی به نفع مردم مرزنشین تفسیر و مشکلات و نواقص آن اصلاح شود.

علی اوسط هاشمیبه گزارش استانداری سیستان و بلوچستان، ˈعلی اوسط هاشمیˈ در نشست شورای هم اندیشی مبادلات مرزی افزود: حق و حقوق مرزنشینان استان باید پیگیری شود تا شش درصد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی از مرزهای استان اخذ نشود زیرا اجرای این سیاست ها با مقرارت جاری تناقض دارد.

وی اظهار داشت: قانون جاری مالیات بر ارزش افزوده یعنی توسعه قاچاق و این کار مورد رضایت مرزنشین نیست زیرا مرزنشین انتظار منتفع شدن از عواید مرز را دارد.

وی گفت: مردم و تعاونیهای موجود باید در مبادلات مرزی دخیل و مباشرین این کار محدود و حق مرزنشین محترم شمرده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بر بازگشایی تمامی بازارچه های مرزی مصوب استان تاکید کرد و گفت: منافع مرزداران باید با منافع منطقه گره خورده باشد.

هاشمی ادامه داد: اگر سه میلیون لیتر سوخت از مرزهای سیستان و بلوچستان قاچاق می شود دو و نیم میلیون لیتر آن از خارج استان به این منطقه تزریق می شود که باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد.

وی افزود: به منظور تسهیل در انجام مبادلات مرزی و استفاده مرزنشینان از سهمیه اختصاصی از الگوهای موفق سایر استانها مورد استفاده قرار گیرد و چنانچه روستاییان توانایی انجام مبادلات مرزی را از لحاظ اقتصادی ندارند به صورت گروههای ۱۰ نفره، یا روستا به روستا و یا از طریق شورا، دهیار و یک نماینده از تعاونی مرزنشینان این مهم را انجام دهد تا سود حاصله بطور صیحیح و کامل به مردم مرزنشین برسد.