ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خبر داد:

ابلاغ اختصاص اعتبار دیه محیط بانان محکوم

شهروندان:
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از ابلاغ اختصاص اعتبار دیه محیط بانان محکوم به برخی از استان‌های کشور خبر داد.

محیط بانانسرهنگ حمیدرضا خیلدار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت محیط بانان محکوم به قصاص اظهارکرد: در مورد محیط بانان محکوم به اعدام بیشتر به دنبال این هستیم که رضایت اولیاء دم مقتولان را بگیریم.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد مواردی که محیط بانان محکوم هستند به عدم آموزش آنها و کم‌اطلاعی‌شان از قوانین استفاده از سلاح باز می‌گردد، به همین دلیل نظام آموزشی محیط بانان را تصویب کرده‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: تصویب نظام آموزشی محیط بانان باعث می‌شود که برگزاری دوره‌های آموزشی محیط بانان از حالت سلیقه‌ای بودن خارج شود. حتی اگر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم عوض شد این دوره‌ها پابرجا بماند.

خیلدار با بیان اینکه هر محیط بان در طول دوره کاری‌اش دو دوره آموزشی را پشت سر می‌گذارد، افزود: دوره‌های آموزش یگان حفاظت محیط زیست شامل دو دوره طولی و عرضی می‌شود که دوره‌های آموزشی عرضی بر اساس نیاز هر اداره کل و دوره طولی در طول ۳۰ سال خدمت محیط بانان به آنها ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: دوره‌ طولی هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود که شامل دوره‌های مقدماتی، عملی، تخصصی، ‌تخصصی سرپرستی و در نهایت دوره عالی است که یک فرمانده یگان باید دوره‌ عالی را گذرانده باشد.

وی با بیان اینکه اینکه هر نیروی یگان در بدو ورود ۴۰ شبانه روز در پادگان‌های ناجا آموزش می‌بینند، افزود: آموزش‌های ارائه شده علاوه بر بحث انتظامی و قوانین این سلاح مربوط به آموزشهای‌ زیست محیطی نیز می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: محیط بانان باید بدانند که دفاع در برابر متخلفان فقط تیراندازی نیست و اگر محیط بانی نداند که کجا باید تیراندازی کند دچار مشکل خواهد شد، اما متاسفانه در برخی موارد می‌بینیم که محیط بانان به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند.