ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس سازمان محیط زیست:

پیگیر حکم اعدام محیط بان این سازمان هستیم

شهروندان:
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: همچنان پیگیر حکم اعدام محیط بان زحمتکش این سازمان هستیم.

معصومه ابتکارمعصومه ابتکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست خود با کارکنان محیط زیست استان آذربایجان شرقی و ابراز ناخرسندی آنان از وضعیت معیشتی شان افزود: به جد پیگیر مشکلات و مسایل تمام کارکنان سازمان به خصوص محیط بانان هستیم.

وی با بیان اینکه نیاز به استفاده از کارکنان متخصص در سازمان احساس می شود، گفت: متاسفانه با توجه به اعتبار این سازمان در سال ۹۳، همچون امسال امکان جذب و به کارگیری نیروی جدید را نخواهیم داشت.

ابتکار در خصوص آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور اظهارکرد: سیاست های غلط دولت گذشته در کیفیت سوخت عرضه شده، بخشی از این مشکلات را دامن زده و با توجه به مذاکرات و جلسات بسیاری که با وزارت نفت داشتیم استانداردها در این فرایند ارتقاء پیدا خواهد کرد و اجرای دقیق کیفیت سوخت براساس استاندارد یورو چهار اجرایی می شود.

وی در خصوص شایعه ادغام سازمان منابع طبیعی و محیط زیست از سوی برخی از نمایندگان مجلس گفت: این طرح در ذات خود به دنبال تضعیف جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست است و بدون شک اکثریت نمایندگان مجلس با این موضوع مخالفت خواهند کرد، ولی در هر صورت ما مطیع تصمیم مجلس هستیم.

معاون رییس جمهوری همچنین بر اراده دولت در احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: در این خصوص سیاست های منسجمی را دنبال می کنیم و از توان علمی دانشمندان دیگر کشورهای دنیا از جمله آلمان، انگلیس و ژاپن و از پتانسیل های تمام صاحب نظران این عرصه به عنوان مشاور استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت مردم در بحث های محیط زیست می تواند راهگشای بسیاری از موضوعات زیست محیطی باشد، گفت: تدوین حق آبه دریاچه ارومیه از اولویت های احیای این دریاچه در زمان فعلی بوده و این حق آبه هرچه سریع تر باید به دریاچه انتقال یابد.

ابتکار افزود: وضعیت دریاچه ارومیه بسیار پیچیده است و نباید معادلات زیستی را با معادلات ریاضی یکسان بدانیم چرا که وضعیت برخی از ابعاد دریاچه ناشناخته است.

وی میانگذر دریاچه ارومیه را یکی از متهمان اصلی وضعیت فعلی این دریاچه دانست و گفت: ملاحظات اولیه در خصوص این میانگذر هرچه سریعتر باید انجام شود.