ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

بی توجهی شهروندان مهم‌ترین عامل لطمه به محیط زیست

شهروندان:
دبیر جمعیت دوستدار محیط زیست “پرآو” بی‌توجهی مردم را مهم‌ترین عامل لطمه خوردن محیط زیست دانست و از مردم خواست در ایام نوروز حفاظت از منابع طبیعی را مورد توجه قرار دهند.

عملکرد زیست محیطیزربانو منصوری در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از بی توجهی و بی مسئولیتی برخی از مردم نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: متاسفانه در خصوص استفاده صحیح از منابع طبیعی فرهنگ سازی مناسبی نشده است و به دلیل خودخواهی برخی از افراد محیط زیست همواره در معرض آسیب قرار دارد.

وی ادامه داد: در ایامی مانند تعطیلات نوروز که مردم بیشتر به دامان طبیعت می‌روند، خطر بیشتری محیط زیست را تهدید می کند.

دبیر جمعیت دوست دار محیط زیست “پرآو” خاطرنشان کرد: برقراری برخی طرح‌های گردشگری که زیرساخت فرهنگی لازم برای آن تعریف نشده نیز از عوامل دیگر آسیب دیدن طبیعت و محیط زیست در ایام نوروز است.

منصوری طبیعت و محیط زیست را موجودی زنده و جاندار خواند که همه موجودات زندگی خود را از دامان طبیعت آموخته‌اند و یادآوری کرد: باید از روزی که طبیعت به دلیل آسیب‌هایی که به آن وارد می‌کنیم، خشمگین شود، بترسیم.

وی با تاکید بر اینکه همه انسان‌ها در برابر طبیعت مسئولند، تصریح کرد: ما وظیفه داریم محیط زیست را حفظ کنیم و سالم و آباد به آیندگان تحویل دهیم.

دبیر جمعیت دوست دار محیط زیست “پرآو” در ادامه توصیه ای هم به افرادی که در ایام نوروز به دامان طبیعت می روند داشت و از آنها خواست پسماندهای خود را در طبیعت رها نکنند و حتی نسبت به جمع آوری زباله‌هایی که در طبیعت وجود دارد، اقدام کنند.

منصوری گفت: باید از قلع و قمع درختان به هوای برافروختن آتش وهمچنین از آلوده کردن آب‌ها خودداری کنیم.

وی افزود: اگر جایی رفتیم و آتش روشن کردیم، حتما باید قبل از بازگشت آتش را خاموش کنیم.