ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
ربیعی:

۱٫۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفتند

شهروندان:
وزیر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از قرار گرفتن 1.6 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت ایرانیان خبر داد.

علی ربیعیبه گزارش ایسنا، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز در بیست و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه کشوری که با حضور رییس‌جمهور به مناسبت روز جهانی کار و کارگر در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار شده بود، با اشاره به بحث بیمه سلامت ایرانیان، گفت: بیمه سلامت ایرانیان به کارگرانی که بیمه نداشتند اختصاص داده شده و تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده‌اند.

علی ربیعی در این مراسم که تعدادی از کارگران نیز حضور داشتند با اشاره به وضعیت کارگران در طی هشت سال گذشته، گفت: کارگران امروز امیدوار به آینده در حال فعالیت هستند و در واقع کارگران به تدبیر دولت دل بسته‌اند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امیدواریم به جایی برسیم که هر کارگر ایرانی هر روز صبح با هزاران امید کار خود را آغاز کند، گفت: امیدواریم که با رفع تحریم‌ها و دسترسی به منابع و امکانات سهم تولید و سرمایه‌گذاری ده‌ها برابر بیشتر از واحدهای دیگر باشد.

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته ۸۰۰ میلیارد وارد بازار شد و به خاطر سیاست‌های نامناسب اقتصادی شاهد رشد منفی اقتصاد کشور بودیم، گفت: به خاطر این سیاست‌ها کارخانه‌ها مشکل پیدا کردند و جامعه کارگری شاهد توزیع ناعادلانه ثروت بود و اخلاق و فرهنگ کار قربانی شد.

ربیعی با بیان اینکه جامعه کارگری به آینده امید دارد که تولید افزایش پیدا کند و احترام به کارگر به او برگردانده شود و قدرت خرید او افزایش پیدا کند، خطاب به رییس‌جمهور گفت: بیشترین رای شما از طبقه محروم جامعه بوده و اکنون به تدبیر این دولت امید بسته‌اند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت تحقق عدالت اجتماعی، گفت: کارگران ما آماده پذیرش کار و تلاش بیشتر هستند چرا که می‌دانند آینده و خوشبختی خودشان و فرزندانشان در گرو کار و تلاش بیشتر است و اینکه ساختن جامعه بهتری در گرو تلاش و کوشش است.

وی با اشاره به اینکه کارگران صنعت فولاد پنج ماه حقوق نگرفته بودند و اکنون مشکل آنها حل شده است، گفت: وضع درمان کارگران در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بهتر شده و با توجه به اینکه بحث بیمه سلامت ایرانیان به کارگرانی که بیمه نداشتند اختصاص داده شده تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شدند.

ربیعی با بیان اینکه ما نیازمند جهش‌های عظیمی در آینده در عرصه شغل و فرهنگ جامعه هستیم، در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به پلاکاردهایی که در دست برخی از کارگران حاضر در این مراسم بود که در آن نوشته شده بود ما همه روحانی هستیم، گفت: از این رو همه ما روحانی هستیم.

برچسب‌ها : , ,