ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
آخوندي در شهرستان مرزي مهران:

تکمیل بزرگراه مهران – مرز عراق تا پایان سال جاری/ جوانه‌های مهربانی در حال شکوفایی است

شهروندان:
وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرستان مهران با اشاره به اهمیت مبادلات تجاری با کشورهای همسایه گفت: بزرگراه مهران – مرز عراق تا پایان سال جاری تکمیل و به صورت چهار خطه به بهره برداری می رسد.

عباس آخوندیپایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی نوشت: همزمان با سفر رییس جمهوری به استان ایلام، عباس آخوندی به عنوان وزیر معین در شهرستان مرزی مهران حضور یافت و در دیدار با مردم این شهرستان با اشاره به وجود ۲۳۰ کیلومتر مرز امن بین ایران و عراق در مهران اظهار داشت: از آنجا که مرزنشینان دو کشور رابطه دینی و تجاری با یکدیگر دارند دولت باید به نحوی امکانات مرزی را برای مردم مهران فراهم کند که آنها بتوانند از منطقه ویژه موجود نهایت استفاده را ببرند.

وی در پاسخ به خواسته مردم مبنی بر رسیدگی به راههای مواصلاتی شهرهای مهران از تلاش برای اصلاح مسیر مهران – ایلام خبر داد و افزود: بزرگراه مهران – مرز عراق و ایران نیز به صورت چهار خط تا پایان امسال تکمیل می شود تا مردم به راحتی بتوانند در این مسیر تردد کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست های ارزشمند و مهم ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه درونی و برون نگر تصریح کرد: منظور از برون نگری تجارت و مبادله با کشورهای مختلف و گسترش ترانزیت است که در این راستا گسترش امکانات پایانه های مرزی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت پایانه مرزی مهران افزود: در بازدید از پایانه مرزی مهران چنانچه این پایانه دارای مشکلی باشد حتما نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

آخوندی با بیان این که، در حال حاضر مهران به یک منطقه ویژه تجاری مهم تبدیل شده است گفت: باید نهایت استفاده از این منطقه ویژه را ببریم تا بتوانیم از این منطقه به نحوه مطلوبی بهره مند شویم.

وی با اعلام اینکه مشکلات مربوط به پروژه های مسکن مهر در شهرستان مهران را پیگیری خواهیم کرد، گفت: تمام خواسته ها و مسائل موجود در این شهرستان به رئیس جمهوری و مسئولان منتقل می شود تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آرامش اصلی ترین عنصر داشتن کشوری آباد و سرافراز است، اظهار داشت: خوشبختانه سیاستهای دولت تدبیر و امید باعث شده در فضای بین المللی و داخلی شاهد جوی آرام و کم تنش باشیم تا جایی که در داخل کشور جوانه های مهربانی و عاطفه در حال شکوفایی است و کش و قوس های قبلی تا حد زیادی کاهش یافته است.

آخوندی ادامه داد: برای توسعه سرمایه ای به نام مهربانی بین اعضای ملت نیاز است که هم اکنون باید همه ما با چشمانی امیدوار به توسعه و آینده ایران در فضایی به دور از تنش و ایجاد التهاب می خواهیم جامعه را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه مسیر ایلام تا مهران یادآور روزهای دفاع مقدس و گره خوردن دلهای مردم ایران برای حفاظت از اسلام و جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: ایلام و مهران سنبل وحدت و یکپارچگی تمام ملت ایران هستند و خونهای تمام مردم ایران در مهران با هم گره خورده است.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی وظیفه تمام ما احترام به شهدا و تلاش برای اعتلای کشور و رفاه شهروندان است.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به شهرستان مهران در پایانه مرزی این شهرستان حضور یافت و ضمن بررسی عملکرد این پایانه از نزدیک با رانندگان حاضر در آن به گفت و گو پرداخت.