ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

شهیدی: فتح خرمشهر فتح الفتوح دفاع مقدس بود

شهروندان:
نماینده ولی فقیه معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه حماسه آزاد سازی خرمشهر، درخشان ترین برگ مقاومت فرزندان ایران اسلامی است، تاکید کرد ، فتح خرمشهر، فتح الفتوح و واقعه بزرگی در تاریخ جنگ ما بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدیبه گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه در ˈکنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهرˈ در سالن اجلاس سران این مطلب را بیان کرد.

وی با تبریک ۲۷ رجب، عید سعید مبعث و روز فتح و پیروزی خرمشهر، گفت: حماسه آزاد سازی خرمشهر، درخشان ترین برگ مقاومت فرزندان ایران اسلامی است.

نامبرده این پیروزی همانند نگینی تابناک در تاریخ سراسر افتخار ۸ سال دفاع مقدس می درخشد و دنیا را به تحسین واداشته است، افزود: این پیروزی برای ما غرور آفرین است و مانند نگینی تابناک در تاریخ سراسر افتخار ۸ سال دفاع مقدس می درخشد که شجاعت فرزندان ایرانی را به منصه ظهور گذاشته است و دنیا را به تحسین واداشته است.

شهیدی با اشاره به شعار صدام که می گفت ما آمده ایم که بمانیم و رییس رژیم عراق نیز بارها گفته بود که اگر ایرانیان خرمشهر را باز پس بگیرند من کلید بصره را به آنها خواهم داد، گفت: عراقی ها خرمشهر را پر از نیرو و امکانات کرده بودند و بر اساس معادلات جنگی نیز باز پس گرفتن خرمشهر کار آسانی نبود و به یقین و به گفته امام راحل (ره) این پیروزی نصرتی الهی بود و خرمشهر را خدا آزاد کرد.

این مقام بنیاد شهید با بیان اینکه جهت ارج نهادن به مجاهدت های ارزشمند رزمندگان و قدرشناسی از ملت سلحشور در پاسداشت حماسه بزرگ سوم خرداد این روز به عنوان روز ˈمقاومت، ایثار و پیروزیˈ نام گذاری شده است، افزود: اینک به منظور گرامیداشت این فتح الفتوح عظیم و تجلیل از شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان آن حماسه همیشه جاوید و به خاطر ماندگاری و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت که همیشه مورد تاکید رهبر هست این جشن بزرگ و کنگره ملی با حضور خانواده های معظم ایثارگر از تمام اقوام ایرانی و ادیان و مذاهبی که در دفاع مقدس به ویژه آزاد سازی خرمشهر نقش آفرینی کردند، برگزار می شود.

وی در پایان از خانواده های شهدا و ایثارگران، روحانیون، ادیان و مذاهب مختلف و به ویژه حضور پر ارزش یار دیرین امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، دکتر حسن روحانی رییس جمهور و تمام فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی تشکر و قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان برای شهدا به ویژه شهدای فتح خرمشهر علو درجات را از خداوند منان خواستار شد.

امروز به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر برنامه های مختلفی از سوی نهادها و ارگان های به خصوص مراکز نظامی برگزار می شود.