ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
یک نظرسنجی نشان داد

۶۸ درصد شهروندان از عملکرد دولت یازدهم راضی هستند

شهروندان:
نتایج نظرسنجی ایرنا نشان می دهد که 68 درصد مردم ایران از عملکرد دولت یازدهم راضی و نسبت به بهبود شرایط کشور با حضور این دولت امیدوارند.

دولت یازدهماین نظرسنجی خرداد ماه امسال از میان ۲ هزار و ۲۴۷ نفر در تهران و ۳۰ مرکز استان، با روش «نمونه گیری تصادفی» صورت گرفت و هدف اصلی آن سنجش میزان رضایت مندی شهروندان از عملکرد دولت یازدهم و «حسن روحانی» رییس جمهوری بود.

نظرسنجی ایرنا نشان می دهد که اکثریت مردم کشور از عملکرد دولت یازدهم رضایت دارند. ۷۳ درصد از شهروندان نیز پیش بینی کردند که دولت بتواند به وعده های خود در پایان سال ۹۳ جامه ی عمل بپوشاند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که مردم با ۵۲ درصد میزان رضایت زیاد، بهبود رابطه با کشورهای منطقه را مهمترین عملکرد دولت در حوزه ی نیازهای کشور دانستند.

رسیدگی به خدمات بیمارستانی، رسیدگی به وضعیت دارو، بهبود رابطه با دولت های غربی و رسیدگی به وضعیت بیمه نیز اقدامات دیگر دولت در حوزه ی نیازهای کشور بود که از بیشترین رضایت عمومی برخوردار شد.

این نظرسنجی هم چنین نشان داد که از نظر مردم دولت باید به مسایلی از جمله اشتغالزایی، وضعیت مسکن، حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان بیشتر توجه کند.

عملکرد دولت یازدهم در حوزه ی انتظارات شهروندان از دیگر موضوع های مورد پرسش در این نظرسنجی بود.

بر این اساس دفاع از حقوق هسته یی با کسب ۵۶ درصد و تعامل با روحانیت و مراجع با ۵۲ درصد، بهره گیری از توانمندی های بانوان با ۳۶ درصد و درک مشکلات مردم با ۳۴ درصد، از جمله اقدامات دولت بود که مردم از آن به میزان زیاد ابراز رضایت کردند.

البته شهروندان از عملکرد دولت در سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و مبارزه با مفاسد اقتصادی و نیز بکارگیری نیروهای بومی، رضایت کمی داشتند و توجه بیشتر دولت به این عرصه ها را خواستار شدند.

در خصوص وزارتخانه های فعال دولت یازدهم، نتایج نظرسنجی ایرنا نشان می دهد که وزارت امور خارجه با کسب ۴۰ درصد رضایتمندی در صدر قرار گرفت و پس از آن وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین رضایت عمومی را کسب کردند.

عملکرد دولت یازدهم در حوزه ی حفظ ارزش ها از جمله موضوع های دیگر پرسش شده از مردم در نظرسنجی ایرنا بود.

بر این پایه ، شهروندان با ۵۹ درصد از عملکرد دولت در پایبندی به اصول اساسی انقلاب اسلامی در حد زیاد ابراز رضایت کردند.

صیانت از قانون اساسی، حفظ هویت ایرانی و اسلامی، صداقت در بیان و وفاداری در عمل، از جمله ارزش هایی هستند که میزان رضایت مردم در تحقق آنها از طرف دولت، زیاد بود.

۳۷ درصد پاسخگویان در نظرسنجی ایرنا، زن و ۶۳ درصد نیز مرد بودند. میانگین سنی پرسش شوندگان نیز ۳۷ سال بود.

از نظر تحصیلی نیز ۵۴ درصد دارای تحصیلات عالی لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر، ۳۶ درصد دیپلم و فوق دیپلم، ۹ درصد کمتر از دیپلم و تنها یک درصد بی سواد بودند.