ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر تعاون در گفت وگو با خبرنگاران

طرح حمایت غذایی توزیع کالا کلید خورد

شهروندان:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه سیاست دولت در گام اول طرح حمایت غذایی توزیع کالا است، گفت: پیش بینی می شود این توزیع 4 بار در سال ومیان مشمولان توزیع شود.

علی ربیعیبه گزارش ایرنا، علی ربیعی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: این برنامه مطابق مصوبه هیئت وزیران به منظور حمایت غذایی برای مبارزه با فقر و جلوگیری از سوء تغذی انجام می شود.

وی ادامه داد: دولت برای تأمین اعتبار طرح حمایت غذایی از محل هدفمندی یارانه ها ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای حمایت افراد تحت پوشش این طرح در نظر گرفته است. این طرح به منظور حمایت از آن دسته افرادی که کمبود پروتئین و ویتامین در سفره خود دارند در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه طرح حمایت غذایی با سبد کالای عمومی تفاوت دارد اظهار کرد: سیاست دولت در توزیع سبد کالا به صورت عمومی با سیاست دولت درطرح حمایت غذایی متفاوت است، هدف اصلی دولت دراین طرح حمایتی مبارزه با فقر و پیگیری سیاست سلامت مطابق با بند ۶ سیاست های سلامت مقام معظم رهبری است.

ربیعی با بیان اینکه دولت در سیاست رفاهی خود این برنامه را در طول سال ادامه خواهد داد، گفت: متناسب با تعداد خانوارهای آسیب پذیر شناسایی شده تعداد دفعات اجرای طرح حمایت غذایی مشخص خواهد شد اما پیش بینی می شودحداقل ۴ بار در سال این طرح اجرا شود .

وی با اشاره به اینکه در گام اول تمام خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول طرح حمایت غذایی می شوند گفت: در زمان حاضر تعداد ۷ میلیون و ۵۰۰هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که مشمول می شوند.

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی افزود: همچنین۳۰۰ میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس و بین دانش آموزان در نظر گرفته شده است که هدف از این برنامه افزایش سرانه مصرف لبنیات در کشور و پیشگیری از کوتاه قدی و بیماری های ناشی از کمبود مواد لبنی است.

ربیعی افزود: همچنین دستورالعمل اجرایی این ماده به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و وزارت آموزش و پرورش به تصویب ستاد هدفمندی یارانه ها خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه از ۲ هفته گذشته اطلاع رسانی بین جامعه هدف با ارسال پیامک از سوی کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی درباره طرح حمایت غذایی آغاز شده است گفت: هموطنان به مدت ۴ ماه فرصت دارند برای دریافت کالای خود به ۴هزار و ۸۰۰ فروشگاهی که برای توزیع آماده شده اند مراجعه کنند. محدوده زمانی دریافت کالاهای طرح حمایت غذایی، حداکثر ۴ ماه پس از اعلام هر مرحله است.

ربیعی با اشاره به اینکه ۶ هزار دستگاه کارت خوان در فروشگاه ها برای خدمات دهی به مشمولین طرح درنظرگرفته شده است گفت: گوشت، مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و خرما ، کالاهای طرح حمایت غذایی هستند و در این مرحله صرفاً برنامه وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی توزیع کالا است.

وی تصریح کرد : برای حل هرگونه مشکل احتمالی نیز میزخدمت در تمامی ادارات بهزیستی پیش بینی شده است .

ربیعی با تأکید بر اینکه برای اجرای طرح حمایت غذایی ، کارت اعتبار خرید شارژ شده است گفت: مشمولین می توانند متناسب با میزان تقاضای خود، میزان کالا را مشخص کنند، به طور مثال اگر یک خانواده روستایی تمایلی به مصرف مرغ ندارد و در مقابل از برنج استقبال می کند، این انعطاف برای مشمولان وجود دارد که به صورت ترکیبی به میزان اعتبار شارژ خود بسته حمایتی را دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان اعتبار ریالی این طرح گفت: در این دستورالعمل اعتبار ریالی برای خانوار تک نفره در هر مرحله ازاجرای طرح حمایت غذایی، ۳۰۰ هزار ریال، خانوار دونفره ۶۰۰ هزار ریال و خانوارهای بیش از دو نفر به ازای هر نفر اضافی ۱۰۰ هزار ریال و در هر خانوار حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

برچسب‌ها : ,