ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مایکروسافت و وجهه زیست محیطی

شهروندان:
مایکروسافت طی یک پروژه بادی 110 مگاواتی در تگزاس آمریکا قصد دارد باد را با ذغال سنگ در چرخه زنجیره تامین خود جایگزین نماید.

مایکروسافتمایکروسافت یک قرارداد ۲۰ ساله با پروژه کیچی به امضا رسانده است.

مایکروسافت موافقت کرده است تمام برق تولیدی توسط یک پروژه برق بادی در تگزاس را برای تغذیه مراکز داده خود خریداری نمیاد و به این وسیله شکاف خود با سایر غول های فناوری در این زمینه را پر کند.

مایکروسافت به زودی خبر خرید انرژی تجدیدپذیر را که یک قرارداد ۲۰ ساله برای یک پروژه برق بادی ۱۱۰ مگاواتی است، به صورت رسمی اعلام خواهد کرد. ساخت این پروژه از سال ۲۰۱۴ آغاز خواهد شد.

باب برنارد، استراتژیست زیست محیطی مایکروسافت اعلام کرد برق تولیدی توسط ۵۵ توربین موجود برای استفاده در مراکز داده شرکت در سانفرانسیسکو استفاده خواهد شد.

البته تمام برق مورد نیاز مراکز داده توسط توربین های بادی تامین نخواهد شد و مایکروسافت نیز مانند سایر شرکت ها از اظهار نظر بیشتر در این رابطه خودداری می ورزد.

اما تحلیلگران معتقدند تصمیم مایکروسافت برای استفاده از قدرت خود برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر گام مهمی رو به جلو محسوب می شود، به ویژه آن که مراکز داده منبع بزرگ و رو به رشدی از انتظار گازهای گلخانه ای محسوب می شوند.

برخلاف سرمایه گذاری های پیشین مایکروسافت در انرژی های پاک که از طریق خرید اعتبارات انرژی تجدیدپذیر صورت می گرفت، پروژه کیچی باعث می شود ظرفیت بادی زنجیره تامین برق تگزاس افزایش یابد.

شش شرکت بزرگ اینترنتی، یعنی اپل، فیسبوک، گوگل، راک اسپیس، سیلیزفورس و باکس، نیز متعهد شده اند برای مراکز داده خود از ۱۰۰ درصد انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنند. مایکروسافت اعلام کرده است به تلاش های خود در زمینه سازگاری با محیط زیست ادامه خواهد داد و به زودی موارد دیگری را به اطلاع عموم خواهد رساند.

منبع: www.theguardian.com

مترجم: مجید کرمی

مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی