ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
فرمانده نیروی انتظامی:

اجرای طرح زوج و فرد خودروها مشکل آلودگی هوا را حل نمی‌کند

شهروندان:
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: با اقدامات محدود کننده مخالف نیستیم اما با اجرای طرح زوج و فرد خودروها مشکلی حل نمی‌شود.

سردار احمدی مقدمبه گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی مقدم» در حاشیه مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علمی نظم و امنیت در جمع خبرنگاران در خصوص این که آیا نیروی انتظامی با دائمی کردن طرح زوج و فرد مخالف است یا خیر؟، افزود: اگر این طرح دایمی شود، خانواده ها یک خودروی زوج و یک خودروی فرد می خرند که این خود نیز مشکلاتی در پی دارد.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: برای حل مشکل آلودگی هوا باید اقدامات دیگری مانند ارتقای کیفیت خودروها و سوخت و همچنین طرح خروج خودروهای فرسوده از سطح کشور را دنبال کرد.

وی در مورد برخورد با کارخانه سازنده اسکانیا و عدم شماره گذاری این خودرو، گفت: باید قبول کنیم که یک مدل از خودروی اسکانیا دارای نقص فنی است و وقتی تمام کارشناسان به این موضوع اذعان دارند باید نقص را رفع کرد نه این که آن را قبول نکنیم.

سردار احمدی مقدم افزود: ما معتقدیم عدم رعایت استانداردها در داخل کشور است که موجب می شود این خودرو دچار آتش سوزی شود.

وی تاکید کرد که هدف ما مانع شدن از تولیدات داخلی و بیکارشدن برخی کارگران نیست بلکه مایلیم مشکلات هرچه زودتر برطرف شود تا کارگرانی بیکار نشوند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز تاریخی ۹ دی، گناه فتنه گران را نا بخشودنی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سال ۸۸ حوادثی در کشور رقم خورد که از ۲۵ خرداد ۸۸ شروع شد و حدود ۸ ماه کشور را ملتهب کرد.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: با اقدام کسانی که با لجاجت برچسبی به نظام زدند و نتوانستند آن را اثبات کنند حیثیت کشور خدشه دار شد و اختلافات در جامعه افزایش یافت.

وی درمورد فیلترینگ وی چت نیز اظهار داشت: سه شنبه شب این هفته جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهوری برگزار شد که با توجه به پیشنهادات نیروی انتظامی و حمایت های وزیر ارتباطات قرار شد بحث فیلترینگ وی چت به کارگروهی تخصصی سپرده شود و با در نظر گرفتن روش های نوسازی فیلترینگ و تعیین مصادیق مجرمانه در صورت وجود منافعی از آن کل نرم افزار وی چت فیلتر شود و فیلترینگ آن به صورت هوشمند انجام شود.

برچسب‌ها : , ,