ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معصومه ابتکار:

اراده جدی دولت برای کاهش آلودگی هوا

شهروندان:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دولت جدید اراده جدی برای ارتقای استانداردها و کاهش آلودگی هوا و آنچه که در قانون تکلیف شده است ، وجود دارد.

معصومه ابتکاربه گزارش واحد مرکزی خبر، معصومه ابتکار امروز در حاشیه مراسم کاشت درخت دوستی به مناسبت سالروز ولادت حضرت عیسی بن مریم(س) و فرارسیدن سال نو میلادی در باشگاه آرارات در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اشتراکات زیادی میان ادیان الهی وجود دارد که مهمترین آنها اخلاق ، صلح ، دوستی و انسانیت است و به همین مناسبت تشکل های مردم نهاد و هموطنان ارمنی برای کاشت درخت در باشگاه آرارات دعوت کردند.

وی افزود: امروز در این محل جمع شدیم و به نشانه صلح ، دوستی و همدلی درختی کاشتیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در باره آلودگی هوای کلانشهرها گفت: برنامه های مستمر و بلند مدتی را برای کاهش آلودگی هوا داریم که به زودی در دومین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با موضوع آلودگی هوا و با دستور کار ارائه برنامه دستگاه های مسئول برگزار می شود.

وی افزود: در این جلسه هر دستگاهی از جمله وزارت نفت ، صنعت و شهرداری ها برنامه خود را برای اجرای سیاست های کاهش آلودگی هوا اعلام خواهد کرد.

ابتکار گفت: تمام بخش هایی که در این زمینه مسئولیت دارند باید برنامه های خود را برای اجرای استانداردها اعلام کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که با اجرای این استانداردها ، آلودگی هوا کاهش پیدا خواهد کرد، افزود: مشکل ما در گذشته استمرار نداشتن برنامه ها بود زیرا برنامه ها تا جایی پیش می رفت اما به دلایلی متوقف می شد.

وی گفت: یکی از دلایل آلودگی هوا ، استاندارد نبودن سوخت است و براساس قانون باید سوخت استاندارد عرضه شود و در حال حاضر با استانداردها فاصله داریم.

ابتکار اظهار داشت: مشکل دیگر استاندارد نشدن خودروها است که ارتقای این استانداردها در سال های گذشته اتفاق نیفتاد و به خودروسازان تکلیف کرده ایم که این موضوع را پذیرفته اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در زمینه اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا اهرم اجرایی کاملی داریم اما موقعی موثر است که برنامه ها را با جدیت دنبال کنیم.

ابتکار افزود: بحث بسیار مهم ، اصلاح الگوی مصرف مردم در مسائل مختلف از جمله آب ، انرژی و سوخت هاست که اگر الگوی مصرف منطقی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی درباره اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا و تأثیر آن در کاهش آلودگی هوای تهران گفت: زمانی را برای رفع آلودگی هوای تهران قول نمی دهم و باید برنامه های کاهش آلودگی هوا در جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح و مصوب شود و سپس با اجرای این برنامه ها می توانیم بگوییم چه زمانی آلودگی هوا کاهش پیدا خواهد کرد.