ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

نقش رسانه ها در فرآیند توسعه جامعه حائز اهمیت است

شهروندان:
رئیس کمیته پیگیری تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه بیست ساله در دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : رسانه ها به خاطر نقشی که در آگاه کردن مردم و جلب مشارکت آنان در فرایند توسعه دارند، حائز اهمیت هستند.

جواد فرشبافجواد فرشباف ماهریان در گفت و گو با ایرنا افزود : همه رسانه های رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی در ایجاد زیرساخت های توسعه یک جامعه موثر هستند.

وی اظهار داشت : استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی در جامعه ایران، پدیده جدیدی است و به طور طبیعی هر پدیده جدیدی در ابتدای ورود به جامعه ممکن است به دلیل استفاده ناصحیح عده ای، مورد هجمه عده دیگری قرار گیرد.

معاون اسبق برنامه ریزی منابع انسانی و توسعه کارآفرینی وزارت کار و امور اجتماعی ادامه داد : با وجود تهدیدهایی که در ذات برخی شبکه های اجتماعی وجود دارد آنها ظرفیت هایی برای آگاهی بخشی جامعه هستند.

وی افزود : بسیاری از پدیده های اجتماعی نوظهور مثل اینترنت در ابتدا مورد هجمه قرار گرفتند اما بعد از فراگیر شدن استفاده های درست از آنها دیگر حساسیت سابق نسبت به استفاده از آنها وجود ندارد و تهدید محسوب نمی شوند.

این استاد دانشگاه معتقد است چگونگی تعامل با پدیده های نوظهور در تبدیل آنها به عامل منفی یا مثبت در فرایند توسعه کشورها موثر است.

رئیس کمیته پیگیری تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه بیست ساله در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری نقشی که رسانه ها در توسعه جوامع دارند، تحقق توسعه را نیز عامل تقویت رسانه ها و این دو را مکمل و تقویت کننده یکدیگر ارزیابی کرد.

برچسب‌ها : ,