ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مدارس استان تهران بخاری نفتی ندارند

شهروندان:
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با اعلام استاندارد بودن 90 درصد سامانه گرمایشی مدارس تهران گفت: در هیچ کدام از مدارس استان تهران از بخاری نفتی استفاده نمی شود و تنها به برخی از مدارس شهر و شهرستانهای تهران بخاری های تابشی برقی برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی تحویل داده شده است.

مدارس داریوش ورناصری در گفتگو با مهر درباره ساماندهی سیستم گرمایشی مدارس استان تهران به ویژه در شهرستانهای این استان گفت: ۹۰ درصد سامانه گرمایشی مدارس استان استاندارد است و دانش آموز و معلم مشکلی برای تامین گرمای کلاسهای درس ندارند.

وی درباره اینکه چند درصد از مدارس استان از بخاری نفتی استفاده می کنند، توضیح داد: در هیچکدام از مدارس استان تهران بخاری نفتی استفاده نمی شود. سیستم گرمایشی مدارس استان تهران مجهز به بخاری گازی یا موتورخانه مرکزی است و مدارسی که این دو سیستم را نداشته باشند، کلاس های خود را با بخاری تابشی برقی گرم می کنند.

به گفته ورناصری، درصددیم تا ۱۰ درصد مدارس باقی مانده را با کمک خیرین مدرسه ساز استاندارد کرده و این مدارس را نیز مجهز به سیستم موتورخانه مرکزی کنیم.

به گفته سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، واگذاری یک موتورخانه مرکزی به مدارس بسیار ایده آل است و اگر منابع مالی تأمین شود می توان تمام مدارس استان تهران را به موتورخانه مرکزی تجهیز کرد و بخاریهای گازی از مدارس به تدریج حذف شود.

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی به آموزش و پرورش اختصاص داده شد که برای سالجاری، از محل این اعتبارات سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ۴۵هزار بخاری تابشی خریداری کرد که تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار بخاری تابشی بین مدارس استانهای کشور به ویژه در مناطق سردسیر توزیع شده است.