ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

۱۵۰هزار کلاس درس استاندارد نیست

شهروندان:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از استاندارد نبودن وسایل سرمایشی و گرمایشی 150 هزار کلاس درس در کشور خبر داد و گفت: سال آینده اعتبارات مناسبی برای استانداردسازی کلاس های درس تخصیص می یابد.

کلاس درسابوالقاسم خسروی سهل آبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تاکنون نگاه مناسبی به مدارس غیر انتفاعی نداشته ایم، افزود:تاکنون تنها توانسته ایم هشت درصد دانش آموزان را در این مدارس جذب کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم افراد بیشتری را جذب کنیم قادر خواهیم بود با رونق بخشیدن به مدارس غیر انتفاعی بسیاری از مشکلات اعتباری آموزش و پرورش را حل کنیم.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه و لات و زاوه در مجلس یادآورشد: مشکل دیگر در رابطه با استاندارد نبودن وسایل سرمایشی و گرمایشی ۱۵۰ هزار کلاس درس است که البته در این رابطه با اعتبارات مناسبی که سال آینده برای استانداردسازی کلاس های درس تخصیص می یابد، امیدواریم که دیگر شاهد حوادث دلخراش و آتش سوزی در مدارس نباشیم.

خسروی سهل آبادی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اقدامات موثری در این زمینه صورت داد به گونه ای که برای اولین بار ردیف مستقل سرانه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان به مدارس اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: امسال نیز پیشنهاداتی در خصوص تامین اعتبارات سرمایشی و گرمایشی و هزینه گاز مصرفی در مدارس به کمیسیون تلفیق ارایه شده که در صورت به نتیجه رسیدن، سال آینده بسیاری از مشکلات مدارس برطرف خواهد شد.

وی از دیگر مسایل گریبانگیر آموزش و پرورش برغم افزایش اعتبارات را کاهش جلب مشارکت های مردمی ذکر کرد و اظهار داشت: اکنون تنها ۳۰ درصد کلاس های درس با کمک خیرین ساخته می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه و لات و زاوه در مجلس بیان داشت: در مجموع اعتبارات آموزش و پرورش حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۶درصد افزایش یافته است.

خسروی سهل آبادی با بیان اینکه توزیع نامناسب نیروی انسانی در مناطق مختلف آموزش و پرورش یکی از مباحث مهمی است که نیاز به کار کارشناسی دارد، افزود: در زمانی که تعداد دانش آموزان حدود ۱۵ میلیون نفر بود، تعداد فرهنگیان نیز به حدود یک میلیون نفر می رسید و اکنون که این تعداد دانش آموز به ۱۳ میلیون دانش آموز کاهش یافته است تعداد فرهنگیان تغییر نکرده است.

وی تصریح کرد که ما اکنون ۵۰ هزار معلم مازاد در آموزش و پرورش داریم و در نقطه مقابل آن نیز به همین تعداد حق التدریس در مناطق مختلف بویژه نقاط محروم کشور نیازمندیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان از ایده طرح ساماندهی نیروی انسانی که از سوی وزیر آموزش و پرورش مطرح شده استقبال کرده اند.

برچسب‌ها : ,