ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

معلمی که جهانی شد

شهروندان:
خبر بیماری یک دانش آموز مریوانی و اظهار همدردی معلم فداکار وی در قالب گزارش «موهایی که بوی انسانیت می‌دهد»، بازتاب وسیعی در داخل و برخی رسانه‌های خارجی داشت.

معلم مریوانیانگیزه تهیه این گزارش خبری با عنوان «حرکت زیبای معلم مریوانی در همدری با دانش آموز بیمار» ارسالی از ایرنا در مریوان بود که تصمیم گرفته شد این موضوع انسانی و لطیف در گزارشی جامع به مخاطبان عرضه شود.

دفتر ایرنا در مریوان با اقدام فوری و پردازش گیرای موضوع، گزارش کامل و خواندنی را ۲۵ دی ماه منتشر کرد که در ستون ویژه صفحه نخست این رسانه جا گرفت و تنها پس از گذشت مدت کوتاهی در فضای مجازی بازتاب یافت و سپس به یکی از مهمترین خبرهای هفته در ایران و بسیاری از رسانه های جهان تبدیل شد.

ایرنا در گزارش خود از معلم فداکار مریوانی نوشت: مدرسه شیخ شلتوت مریوان، دانش آموزی با بیماری ناشناخته ای دارد که جثه نحیفش را آزار می دهد، موهایش را، شیطنت‌ها و بازی های کودکانه اش را گرفته و اگر فرشته ای برای نجاتش نمی رسید، روح و روانش هم در این بازی سخت زندگی، او را به خاطره ها می سپرد.

ماهان رحیمی تنها هشت سال دارد، در کلاس دوم ابتدایی مدرسه شیخ شلتوت مریوان درس می خواند، یک سال و نیم است از بیماریی که ناشناخته است، رنج می برد و از وقتی دکترها دارویی برایش تجویز کردند و خورد، موهای سر و صورتش ریخت، درد ماهان تنها خودش نیست خواهرش دریا ۱۳ ساله نیز به بیماری دیابت مبتلا است و از این هم رنج می برد.

معلم ماهان برای اظهار همدردی با شاگردش و جلوگیری از افت شدید تحصیلی و از بین رفتن روحیه این کودک، موهای سرش را از ته زد و به شکل ماهان در آمد و به شاگردانش گفت: موهای سر من و ماهان در زمستان به دلیل حساسیت خودش می رود و در بهار به هنگام رویش گل ها و شکوفه درختان از نو رشد می کند.

به دنبال انتشار این گزارش در صفحه نخست ایرنا، استاندار کردستان از تماس حسن روحانی رییس جمهوری مبنی بر قدردانی از معلم مریوانی و حمایت از دانش آموز بیمارش خبر داد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان از طرف رییس جمهوری با «محمد علی محمدیان» معلم فداکار مریوانی تماس گرفت و ضمن قدردانی از این عمل فداکارانه و خیرخواهانه وی، جویای احوال دانش آموز بیمارش «ماهان رحیمی» نیز شد.

معلم مریوانی با اشاره به تماس تلفنی استاندار کردستان گفت: استاندار در این تماس از وضعیت ماهان رحیمی پرسید و وی را در جریان وضعیت جسمانی وی قرار دادم.

محمدعلی محمدیان که هم اکنون به همراه خانواده ماهان رحیمی در تهران بسر می برد، گفت: استاندار کردستان با اظهار همدردی با این خانواده آمادگی دولت را برای هرگونه کمک و حمایتی از این دانش آموز بیمار اعلام کرد.

این معلم مریوانی با قدردانی از انعکاس وضعیت این دانش آموز در خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: رسانه ها تاثیر بسیار زیادی در انعکاس این مساله داشتند و از همه آنها قدردانی می کنم.

محمدیان با اشاره به اینکه پس از انعکاس رسانه ای این مساله، از تمام نقاط کشور برای حمایت از این دانش آموز بیمار اعلام آمادگی شد، افزود: اگر رسانه ها نبودند این کودک همچنان ناشناخته باقی می ماند.

وی در تشریح وضعیت جسمانی این دانش آموز نیز، گفت: ماهان رحیمی اوایل هفته جاری به تهران منتقل شد و در بیمارستان رازی تحت آزمایش های مختلف قرار گرفت و در زمان حاضر نیز از لحاظ روحی روانی و جسمانی به نسبت گذشته بهتر است.

محمدیان با اشاره به اینکه یکسری آزمایش از این کودک انجام شده، افزود: آزمایش های ماهان را جهت تشخیص به کشور آلمان ارسال کرده اند و تا ۱۵ روز آینده جواب آن را اعلام می کنند.

وی با اشاره به اینکه ماهان از بیمارستان ترخیص شده است، اظهار کرد: در مریوان منتظر اعلام نتایج آزمایش می شویم.

این معلم فداکار با اشاره به اینکه این آزمایش ها با هزینه های گزافی انجام شد، گفت: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه این آزمایش ها شد که این مبلغ توسط خانم دکتر تهرانی از پزشکان بیمارستان رازی تقبل شد و همچنین یک خیر به نام آقای یزدی نیز برای حمایت کامل از این دانش آموز اعلام آمادگی کرده است.

این معلم فداکار مریوانی از اظهار همدردی اقشار مختلف مردم و مسئولان در استان کردستان و دیگر استان های کشور قدردانی کرد و گفت: پس از رسانه ای شدن این مساله و مطلع شدن مردم، خیران و افراد بسیاری از جای جای کشور با بنده، خانواده ماهان، مسئولان آموزش و پرورش مریوان و مدیر مدرسه تماس گرفته و ضمن اظهار همدردی، آمادگی خود را برای حمایت از این کودک اعلام کرده اند.