ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس بنیاد بیماری‌های خاص:

تشکل‌ها صدای شهروندان در مطالبات مربوط به سلامت هستند

شهروندان:
رییس بنیاد بیماریهای خاص کشور گفت: تشکلهای غیردولتی به عنوان صدای مردم در پیگیری و امور جامعه به ویژه مطالبات حوزه سلامت هستند.

فاطمه هاشمی رفسنجانی«فاطمه هاشمی رفسنجانی» عصر چهارشنبه در نشست تخصصی با تشکلهای غیردولتی استان مرکزی در اراک افزود: هدف اصلی موسسات مردم نهاد این است که در مطالبات مردمی فشار و موج ایجاد کنند تا زمینه اجرای صحیح قوانین و تسهیل حقوق مردم مهیا شود.

وی توضیح داد: یکی از رسالتهای مهم تشکلهای مردم نهاد حوزه سلامت تمرکز بر امور پیشگیرانه و بسیج عامه مردم در اصلاح رفتارهای ناسالم زندگی است و روند رو به افزایش بیماریها در چند دهه اخیر به دلیل کمبود آگاهی ، تغذیه ناسالم و زندگی کم تحرک ایجاد شده است.

رییس بنیاد بیماریهای خاص کشور گفت: تشکل های غیردولتی بنگاه های خیریه و یا موسسات مالی و اعتباری نیستند بلکه تشکیلاتی در لایه های اجتماعی برای بهبود امور و سرعت بخشی به برنامه های توسعه هستند و تشکلهای سلامت به دلیل ماموریتی که در حفظ و ارتقای سلامت انسانها به عنوان موتور محرکه توسعه دارند رسالتی ویژه دارند.

مدیرعامل خانه سازمانهای مردم نهاد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۴۰۰ تشکل غیردولتی در قالب ۹ شبکه فعال در استان مرکزی وجود دارد که شبکه سلامت با ۱۳ تشکل اقدامات فرهنگی، پیشگیرانه، هدایت درمانی و کمک به بیماران را در دستور کار دارد.

«سیاوش آقاخانی » افزود: مهمترین ماموریت تشکل های غیردولتی سلامت استان در نشر آگاهی، نظارت بر هزینه کرد بودجه های حوزه سلامت استان و ایجاد همگرایی بین بخشی برای بهترین خدمات به بیماران است.

رییس شبکه تشکلهای غیردولتی حوزه سلامت استان مرکزی نیز گفت: تشکیل شبکه سازمانهای غیردولتی به عنوان الگویی موفق از سوی استان مرکزی راهبری شده و هدف از این شبکه ها فراهم آوری استفاده حداکثری از ظرفیتهای تشکل ها در حوزه سلامت و ایجاد وحدت رویه کاری ، تقویت ساز و کارهای نظارتی و برنامه مداری است.

دکتر «مرتضی صدیقی» افزود: الگوی بیماردهی استان مرکزی به ویژه شهر اراک در سالهای اخیر نسبت به گذشته تغییرات زیادی دارد بطوری که آمار رو به افزایش سرطان، دیابت، ام اس و امراض کلیوی نگران کننده است.

وی بیان کرد: ایجاد امکانات زیربنایی مناسب ، فرهنگ سازی، تقویت امورپیشگیرانه و غربالگری و راه اندازی تشکیلات علمی برای تحقیقات علت شناسی بیماریهای استان موضوعی است که تشکلهای شبکه سلامت به دنبال آن است.

رییس بنیاد بیماریهای خاص کشور در سفر یکروزه به اراک از بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) اراک دیدن کرد و از نزدیک با امکانات انجمن سرطان و ام اس استان مرکزی آشنا شد.

برچسب‌ها : , ,