ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
پورمختار:

آمار بیکاری در کشور واقعی نیست؛ دو و نیم میلیون شغل درکشور متقاضی ندارد

شهروندان:
رئیس کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی گفت: آمارهای مختلفی از بیکاری در کشور و استان همدان ارائه می شود که نشانگر آن است که آمار واقعی بیکاری وجود ندارد و همین موضوع تصمیم گیری در این رابطه را مشکل می کند.

پورمختاربه گزارش مهر، محمد علی پور مختار ظهر پنج شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه باید گزارش این کارگروه را به مجلس و نمایندگان ارائه دهم، افزود: از تلاش های صورت گرفته برای کاهش آمار بیکاری در استان همدان تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه بارها برای موضوع اشتغال جلسه برگزار می شود، ادامه داد: آمار های مختلفی از بیکاری در کشور و در استان همدان ارائه می شود و آمار واقعی بیکاری وجود ندارد چراکه نبود آمار واقعی موجب می شود تصمیم گیری در این رابطه مشکل باشد.

نماینده مردم بهار و لالجین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور دو و نیم میلیون شغل وجود دارد که هیچ فردی داوطلب به انجام آن نیست، اظهار داشت: باید درخصوص اینکه چرا افراد بیکار، فارغ التحصیلان و افراد با تحصیلات پایین حاضر به وارد شدن به این مشاغل نیستند، بررسی شود.

پور مختار با بیان اینکه بند ۲۴ تاثیر مستقیم بر مسئله اشتغال گذاشته است، بیان کرد: برای سرمایه در گردش واحد های تولیدی و خصوصا صنعتی شرایط اشتغال را باید ایجاد کرد و اگر دو شهرک صنعتی ویان و بهاران کاملا راه اندازی شوند می توان سه هزار شغل ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از موانع در حوزه خوداشتغالی، مشاغل خانگی و سرمایه گذاری، بانک ها هستند، افزود: در شهرستان بهار مشکل عمده این است که بانک ها فقط به اسناد شهری وام می دهند و به اسناد غیر شهری وام تعلق نمی گیرد.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با بیان اینکه در بحث بنگاه های زودبازده هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان یعنی ۲۵ درصد سهم استان همدان بوده است، افزود: در این خصوص ۳۶۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

 

علیرضا رنجبر ضرابی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای صنایع تبدیلی عقد قرار داد شد، بیان کرد: در مشاغل خانگی به صورت مجزا اعتباری نداریم و از اعتبار کار و رفاه اجتماعی استفاده می کنیم و در این خصوص هزار و ۷۰۰ طرح تشکیل که هزار طرح آن به بانک ها معرفی شده است.

 

وی با بیان اینکه در ۹ ماه امسال ۱۵۷ میلیارد تومان در رابطه با سرمایه گذاری پروانه صادر شده است، عنوان کرد: در این مدت ۲۲۷ عنوان پروانه تاسیس صادر شده که عمدتا از محل صندوق توسعه ملی است.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با بیان اینکه در ۱۵ آذر ماه امسال ۵۲ و شش دهم میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این مجموعه ابلاغ شده است، افزود: عملیات اجرایی هزینه کردن این اعتبار از اول دی ماه آغاز شد.

 

رنجبر ضرابی با بیان اینکه در حدود ۸۸ میلیارد تومان از سوی جهاد کشاورزی طرح معرفی شده است، ادامه داد: در این راستا ۶۴ میلیارد تومان مصوب و ۶۰ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است.

 

وی با بیان اینکه ۳۶ میلیارد تومان برای مکانیزاسیون ماشین های کشاورزی در استان همدان اعتبار جذب کردیم، افزود: شهرستان کبودرآهنگ با ۴۲ درصد بیشترین و شهرستان بهار با یک و دو دهم درصد کمترین جذب اعتبار را داشته اند.