ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نخستین واکنش به اقدام مثبت موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان؛

سلطانی‌صبور: ثبت روز ایمنی مدارس در برابر آتش اقدامی قابل تقدیر است

شهروندان:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با بیان اینکه ثبت روز ایمنی مدارس در برابر آتش اقدامی پسندیده از سوی رئیس جمهور بود که از حوادث غیر مترقبه به نحو چشمگیری جلوگیری خواهد کرد٬ گفت: ثبت چنین روزی در تقویم زنگ خطری برای جلوگیری از وقوع دوباره حوادثی همچون مدرسه شین‌آباد است.

روز ایمنی مدارس در برابر آتشعطاالله سلطانی‌صبور در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت٬ با یادآوری ثبت روز ایمنی مدارس در برابر آتش در تقویم جمهوری اسلامی ایران با موافقت رئیس جمهور٬ گفت: ثبت چنین روزی در تقویم کشور اگر با اقدامات عملیاتی مسئولان همراه شود می‌تواند از بروز حادثه‌ تلخی همچون آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد جلوگیری کند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه بسیاری از مدارس کشور نیازمند تجهیز به سیستم‌های گرمایشی استاندارد هستند٬ افزود: آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد حادثه‌ای دلخراش بود که اگر مسئولان برای جلوگیری از وقوع دوباره آن در جای جای کشور تصمیمی جدی اتخاذ نکنند باز هم پیشمانی به بار خواهد آورد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تشریح دلایل تعلل دولت در تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی استاندارد٬ تصریح کرد: کمبود اعتبارات تنها علتی است که دست مسئولان را برای تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد بسته است.

وی ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی برای تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی استاندار در طی یک سال می توان تمامی مدارس کشور را از جهت وقوع آتش‌سوزی و اتفاقات این‌چنینی ایمن کرد.

سلطانی‌صبور با بیان اینکه اقدام موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان و موافقت رئیس‌جمهور در پیشنهاد ثبت روزی در تقویم با نام روز ایمنی مدارس در برابر آتش پسندیده است٬ گفت: در صورتی که ثبت چنین نامی در تقویم در حد حرف نباشد و به عمل تبدیل شود می‌توان به برکات آن در حفظ جان دانش‌آموزان بی‌گناه امیدوار بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: جلوگیری از اتفاقات جبران ناپذیری چون حادثه شین‌آباد که در پی آن تعدادی از دختران دانش‌آموز جان خود را از دست دادند و تعداد دیگری نیز تنشان طعمه حریق شد نیازمند عزم جدی مسئولان است.