ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

دو سوم دانش‌آموزان کشور در مدارس ایمن درس می‌خوانند

شهروندان:
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: بر اساس اطلاعاتی که پایان سال گذشته جمع آوری شده است با بازسازی و مقاومسازی مدارس هم اکنون دو سوم دانش آموزان در سطح کشور در مدارس ایمن مشغول به تحصیل هستند.

دانش‌آموزمرتضی رییسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در رفسنجان افزود: یک سوم از دانش آموزان کشور در مدارس غیراستاندارد درس می خوانند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخش اعظم زیربناهای تخریبی مدارس کشور بازسازی و بخش دیگر نیز مقاومسازی شده است.

رییسی گفت: تخریب و بازسازی مدارس که از اواخر سال ۸۵ شروع شده به عنوان بزرگترین طرح عمرانی محسوب می شود و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۸۵ تا پایان سال ۹۱ بیش از ۲۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفته است.

او گفت: این ظرفیت در مقایسه با سال ۸۵ در کشور حالت معکوس داشت بطوری که سال ۸۵ یک سوم دانش آموزان در مدارس ایمن و با کاربرد فنون و مهندسی و دو سوم از دانش آموزان کشور در مدارس غیراستاندارد، دور از تجهیزات و آسیب پذیر در برابر حوادث درس می خواندند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: هم اینک هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی توسط مردم در دست اجرا است یعنی بیش از ۲۰ درصد از طرحهای نیمه تمام، مردمی یا مشارکتی هستند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون حدود ۹۰ هزار کلاس درس توسط افراد نیکوکار در سراسر کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۴۵ هزار واحد کلاس درس توسط مردم و ۴۵ هزار واحد کلاس دیگر با مشارکت خیران و دولت ساخته شده است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی روزانه هفت کلاس درس توسط مردم و افراد نیکوکار در کشور بنا شده است، گفت: از نظر زیربنایی بیش از ۹ میلیون مترمربع فضاهای آموزشی دانش آموزان توسط خیران یا مردمی ساخته شده و دانش اموزان در آنها مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها : , ,