ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

تاکید لاریجانی بر نقش تأمین‌ اجتماعی در رفع دغدغه‌های شهروندان

شهروندان:
رئیس مجلس شورای اسلامی وجود بخش‌های غیردولتی و خصوصی قدرتمند را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به عنوان یک نهاد غیردولتی می‌تواند با اتکا بر سرمایه بیمه‌شدگان و فعالیت اقتصادی مطلوب در جامعه نقش مهمی در رفع دغدغه‌ها و ایجاد رفاه برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ایفا کند.

علی لاریجانی در دیدار با مدیر عامل، اعضای هیأت‌مدیره و جمعی از مدیران ارشد سازمان تأمین‌اجتماعیعلی لاریجانی پس از استماع گزارش مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، رئیس‌هیأت‌مدیره این سازمان و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به دلایل تاریخی مختلفی در آستانه بحران قرار دارد و باید مجلس و دولت به طور جدی در پی حل مسائل این سازمان باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های مطالعاتی مشترک میان سازمان تأمین‌اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای‌اسلامی، گفت: پیشنهاد می‌کنم مدیران سازمان با مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس درجهت شناخت دقیق مسائل و مشکلات و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای غلبه بر چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی اقدام کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر آمادگی مجلس برای کمک به سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: گزارشی از فعالیت‌های تأمین اجتماعی و راه‌حل‌های ارتقای خدمات تنظیم و برای آشنایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارایه کنید.

لاریجانی گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید با کار تخصصی و بهره‌گیری از سرمایه عظیم اقتصادی و انسانی خود، تحول و جهش مطلوبی در زندگی بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران ایجاد کند.

به گزارش خانه ملت، وی با تقدیر از رویکرد مدیران جدید سازمان تأمین‌اجتماعی در گذر از بنگاه‌داری و مدیریت شرکت‌های کوچک افزود: ایجاد شرکت‌های تخصصی بزرگ و قدرتمند که امکان حضور و فعالیت در کشورهای منطقه را داشته باشند بسیار مهم و راهگشا است.

لاریجانی تصریح کرد: متأسفانه شرکت‌های خصوصی بزرگ در کشور نداریم و این یکی از معضلات است. سازمان تأمین‌اجتماعی هم می‌تواند با ساماندهی شرکت‌ها و مؤسسات مختلف اقتصادی خود، زمینه فعالیت مؤثر و سودآورتر را فراهم تا دستاورد خوبی برای بیمه‌شدگان و جامعه بدست آید.

برچسب‌ها :