ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

افزایش قیمت‌ها در فاز دوم هدفمندی تدریجی باشد

شهروندان:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در کنترل تورم موفق عمل کرده است، گفت: در فاز دوم هدفمندی افزایش قیمت ها باید تدریجی باشد و دولت به روند تولید، توزیع و کنترل بازار توجه داشته باشد.

یارانه‌محمدحسن دوگانی در گفت و گو با ایرنا، افزود: در فاز دوم هدفمندی دولت باید از یک سو تولیدکننده را موظف به عدم افزایش یکباره قیمت ها کند و از سوی دیگر توزیع به موقع کالا در بازار را مدیریت کند تا کمبودی در بازار احساس نشده و موجب افزایش نرخ تورم نشود.

وی اظهار داشت: تعادل در عرضه و تقاضا به گونه ای که منجر به کاهش واردات شود نیز در کنترل تورم موثر است.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه یارانه باید به نیازمندان واقعی مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود، گفت: در فاز دوم هدفمندی باید یارانه به افرادی که نیاز کمتری دارند، پرداخت شود تا مازاد منابع در توسعه زیرساخت ها هزینه شود تا در نهایت منفعت بیشتری عاید مردم شود.

دوگانی خاطرنشان کرد: توجه به فضاهای آموزشی، تولید مسکن، گسترش بیمه ها، توسعه راهسازی و گسترش فضای اشتغال مهم ترین بخش های نیازمند دریافت یارانه هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: در فاز دوم هدفمندی، یارانه باید طوری پرداخت شود که سبب افزایش نقدینگی در جامعه نشود تا بتوان تورم را کنترل کرد چرا که افزایش نقدینگی تاثیر منفی بر تولید و اشتغال خواهد داشت.

دوگانی همچنین گفت: قیمت پایین حامل های انرژی سبب مصرف بی رویه در کشور شده اما با واقعی کردن قیمت ها در فاز دوم هدفمندی و اصلاح فرهنگ مصرف در بین مردم، میزان مصرف در جامعه را ساماندهی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پرداخت ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه را معادل کل بودجه عمرانی کشور ذکر کرد و اظهار داشت: برای اجرای فاز دوم هدفمندی، دولت باید واقعیت ها و مشکلات اقتصادی کشور برای جامعه تبیین کند تا کسانی که نیازمند نیستند، انصراف داده و با کاهش هزینه ها در این بخش دولت بتواند زیرساخت های را توسعه دهد.