ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

رشد جمعیت ۴۶ کشور اسلامی از ایران بیشتر است / ایران ششمین کشور پرجمعیت اسلامی

شهروندانک
بانک توسعه اسلامی با اشاره به این که از ۵۶ کشور اسلامی ۴۶ کشور رشد جمعیت بیشتری نسبت به ایران در سال ۲۰۱۲ داشته‌اند اعلام کرد رشد جمعیت سنگال بیش از ۵ برابر، قطر ۳ برابر و عربستان ۱.۵ برابر ایران بوده است.

جمعیتتسنیم نوشت: بانک توسعه اسلامی در گزارشی از وضعیت رشد جمعیت در ۵۶ کشور اسلامی که بر پایه آمار سال ۲۰۱۲ تهیه شده است اعلام کرد جمعیت کل این کشورها در این سال با رشد ۱.۹ درصدی به یک میلیارد و ۶۰۱ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش رشد جمعیت ایران در سال  ۲۰۱۲ کمتر از ۴۶ کشور بوده است. به عبارت دیگر ایران از نظر کمی رشد جمعیت در رتبه ۱۰ قرار گرفته است.

رشد ۱.۳ درصدی جمعیت ایران در این سال همچنین کمتر از متوسط رشد جمعیت کشورهای اسلامی بوده است.

در میان ۵۶ کشور اسلامی سنگال بالاترین رشد جمعیت را داشته است. جمعیت این کشور در سال مورد مطالعه با رشد ۷.۵ درصدی مواجه شده است. پس از این کشور، قطر با رشد ۳.۹ درصدی، و اوگاندا با رشد ۳.۲ درصدی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

کمترین رشد جمعیت در جهان اسلام نیز به قزاقستان اختصاص داشته است. این کشور رشد ۰.۱ درصدی را تجربه کرده است.

میزان رشد جمعیت در برخی کشورهای دیگر عبارت است از: افغانستان ۳ درصد، بحرین ۱.۹ درصد، مصر ۲ درصد، اندونزی ۱.۴ درصد، عراق ۱.۳ درصد، کویت ۲.۸ درصد، عمان ۳.۱ درصد، پاکستان ۲ درصد، عربستان ۲.۲ درصد، سوریه ۱.۴ درصد، ترکیه ۰.۲ درصد، امارات ۳ درصد و یمن ۳ درصد.

این گزارش همچنین ایران را با جمعیت ۷۶ میلیون نفری ششمین کشور پرجمعیت اسلامی معرفی کرده است. اندونزی با جمعیت ۲۴۴ میلیون نفری پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی شناخته شده است و پاکستان با ۱۷۸ میلیون نفر، نیجریه با ۱۶۴ میلیون نفر، بنگلادش با ۱۵۰ میلیون نفر، و مصر با ۸۲ میلیون نفر به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم از این نظر قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها :