ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
ربيعي:

درمان معتادان با پوشش بیمه‌ای/ ۵ میلیون دفترچه بیمه سلامت در کشور صادر شد

شهروندان:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از درمان معتادان با پوشش بیمه ای خبر داد و از آن به عنوان یکی از خدمات جدید این وزارتخانه یاد کرد.

علی ربیعیبه گزارش مهر، علی ربیعی، شامگاه چهارشنبه در سفر دو روزه خود به استان یزد به شهرستان بافق رفت و در مراسم کلنگ زنی کلینیک تخصصی این شهرستان اظهار داشت: درمان معتادان بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و این قشر را با پوشش بیمه ای و دریافت مبالغی اندک، درمان خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به طرح بیمه سلامت در کشور بیان کرد: تاکنون شش میلیون نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که برای پنج میلیون نفر از آنها دفترچه بیمه صادر شده است.

ربیعی همچنین از صدور کارت بیمه سلامت خبر داد و یادآور شد: کارت الکترونیکی بیمه سلامت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر خواهد شد.

حمایت غذایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۷ میلیون نفر

وی با اشاره به حمایت غذایی از هفت میلیون نفر نیز عنوان کرد: سبد کالایی برای افراد تهیدست در نظر گرفته شده که تاکنون ۹۰ درصد افراد مورد نظر، سبد کالایی خود را دریافت کرده اند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توقف روند خصوصی سازی معدن سنگ آهن بافق اظهار داشت: ۷۱٫۵ درصد سهام این معدن که قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود، به صندوق فولاد کشور واگذار شد که این اتفاق خوبی بود.

وی تصریح کرد: صندوق فولاد کشور متعلق به همه معدنکاران است و مدیرعامل این صندوق هم از این پس بیشتر به بافق سفر خواهد کرد.

ربیعی با اشاره به پرداخت بدهی های معوقه و به روز شدن حقوق بازنشستگان شرکت سنگ آهن بافق گفت: از این پس حقوق بازنشستگان سنگ آهن بدون وقفه پرداخت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پوشش بیمه ای مردم بافق اظهار داشت: ۹۰ درصد مردم این شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اما خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل ۱۰ درصد دیگر مردم این شهرستان نیز می شود و ما خدمات خود را به آنها نیز ارائه خواهیم داد.

کلنگ زنی کلینیک تخصصی بافق به دست وزیر

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه این مراسم کلنگ کلینیک تخصصی شهرستان بافق که از مصوبات سفر دوم دولت دهم به شهرستان بافق بود را به زمین زد.

معاونت درمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به ویژگی های این پروژه اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۸۰ مترمربع در سه طبقه احداث می شود که برای ساخت و تکمیل آن به بالغ بر هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدحسین توحیدی فر خاطرنشان کرد: این هزینه به جز هزینه های تجهیزات اداری و پزشکی است.

وی یادآور شد: این کلینیک تخصصی شامل تخصص های اطفال،‌ زنان و جراحی عمومی است و واحدهای این پروژه نیز شامل داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه و … است.

توحیدی فر خاطرنشان کرد: در این کلینیک تخصصی به افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی، مستمری بگیران، بیمه شدگان سایر صندوق ها و … خدمات درمانی ارائه خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور افتتاح چند پروژه به استان یزد سفر کرده است که شب گدشته در نخستین ساعات ورود خود به یزد به شهرستان بافق رفت و امروز نیز به میبد و اردکان سفر می کند.