ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
یک محقق اجتماعی:

اوج بلوغ در فرهنگ معنا ندارد

شهروندان:
یک محقق و پژوهشگر مسایل اجتماعی گفت: بلوغ فرهنگی در جامعه لحظه به لحظه اتفاق می افتد و رسیدن به اوج بلوغ معنا ندارد.

تاریخمهرداد راستگو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اوج بلوغ درفرهنگ معنا ندارد بلکه همسو با رشد و توسعه باید رشد داده شود.

وی با بیان این مطلب که ذهن فرهنگی جامعه همواره باید پرورش داده شود تاکید کرد: نباید ذهن فرهنگی جامعه در نقطه ای متوقف نگهداشته شود بلکه باید آن را پروراند.

دکتر راستگو که مهارت در پرورش ذهن دارد با اشاره به این نکته که کار فرهنگی انجام می دهیم و سپس آن را در نقطه ای رها می کنیم تصریح کرد:در مسایل فرهنگی، بلوغ لحظه به لحظه رخ می دهد و رسیدن به اوج بلوغ ممکن نیست.

سید رضا تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نیز اخیرا اثر بخشی کارفرهنگی را در گرو استمرار آن دانسته و تاکید کرده است:کارفرهنگی بدون استمرار نتیجه بخش نخواهد بود.

دکتر راستگو که محقق و روان درمانگر نیز است با تاکید بر این مطلب که باید ذهن جامعه را جوان و پویا نگهداشت تصریح کرد:فرهنگ جامعه نیز می بایست درحال رشد باشد در این صورت است که افراد جامعه پایبندی به تعهدات را سرلوحه کارهای خود خواهند دانست.

وی پایبندی به تعهدات افراد جامعه در گذشته نه چندان دور را مورد یادآوری قرارداده و بیان داشت: گرو گذاشتن یک تارمو و اقدام به تعهد در گذشته جامعه ناشی از بلوغ فرهنگی بود که متاسفانه در زمانی متوقف ماند.

این پژوهشگر اجتماعی با انتقاد از کسانی که فکر می کنند چون دیگران به تعهدات خود عمل نکرده اند آنان نیز نباید به تعهدات خود عمل کنند اظهار کرد: هرچه بلوغ فرهنگی جامعه رشد بیشتری پیدا کند به همان میزان چنین تفکراتی کاهش خواهد یافت.

راستگو با اشاره به این نکته که دروغ در دنیا مورد مذمت است و کسی که دروغ را سرلوحه کارخود قراردهد مورد بدترین برخوردها واقع می شود تصریح کرد: دروغ و دروغ گویی در کشور هیچ واکنش خاصی را بر نمی انگیزاند.

وی واکنش افراد جامعه در خصوص دریافت یارانه نقدی را مورد نکوهش قرارداده و بیان داشت: افراد جامعه در این خصوص از بیان واقعیت خودداری کردند که این ناشی از عدم پایبندی به تعهدات و توقف فرهنگی است.

دولت تدبیر و امید در خصوص دریافت یارانه نقدی از مردم درخواست نمود خود تصمیم بگیرند تا از فشار پرداخت یارانه نقدی به غیر نیازمندان کاسته شود که مورد اقبال قرار نگرفت و دولت ناچار به پرداخت شده است.

بهتر است دولت محترم هر چه زودتر این سیستم را اصلاح نموده و دروغ گویان شناسایی شده تا با حذف آنها از دریافت یارانه فشار کمتری به کشور وارد شده و از این طریق بتوان به اقتصاد و پویایی کشور کمک کرد.

برچسب‌ها : , ,