ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

غرفه نشر حیان در نمایشگاه کتاب تعطیل شد

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران؛ علت بسته شدن غرفه نشر حیان در نمایشگاه از صبح امروز را تشریح کرد.

 

 

غرفه نشر حیان در نمایشگاه کتاب تعطیل شد

به گزارش  ایلنا، محمود آموزگار درباره حواشی به وجود آمده پیرامون غرفه نشر حیان در جمع خبرنگاران گفت: براساس آیین‌نامه تدوین شده که امسال نیز با اصلاحاتی به تصویب شورای سیاست‌گذاری رسید؛ بنای ما بر این است که از فضای نمایشگاهی در مصلی استفاده بهینه کنیم. به همین خاطر براساس آیین‌نامه شرط برخورداری از یک غرفه ۹ متری در نمایشگاه امسال چاپ حداقل ۳۵ عنوان کتاب از سال ۹۰ به بعد است.

وی ادامه داد: این انتشارات به مدیریت مهدی خزعلی واجد شرایط مذکور نبود و به دلیل محدودیت فضا و تقاضای ناشران دیگر به خاطر رعایت عدالت صنفی غرفه این ناشر از صبح امروز تعطیل شد.

آموزگار؛ همچنین در پاسخ به این سوال که این انتشارات بدون حتی یک عنوان کتاب در چهار سال گذشته در نمایشگاه توانسته ثبت نام کرده و در آن حضور یابد، گفت: امسال موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی پس از مدت مدیدی بررسی نرم‌افزاری برای ثبت نام ناشران اختصاص داد که قاعدتا هیچکدام از برنامه‌های یارانه‌ای نمی‌تواند بدون نقص باشد.

رئیس اتحادیه ناشران اضافه کرد: ما البته پیشنهاد داده بودیم در کنار این ثبت نام یارانه‌ای ثبت‌نام دستی هم صورت بگیرد که محقق نشد اما در مجموع به خاطر نبودن امکان تطبیق اظهارات ناشران در این سایت با آمار خانه کتاب و در نتیجه انجام نشدن راستی‌آزمایی اظهارات ناشران، نشر مذکور بدون اینکه کتابی چاپ کرده باشد، توانسته بود در نمایشگاه ثبت‌نام  کند که به خاطر کمبود جا برخی از ناشران اعتراض کردند و ما نیز مطابق آیین‌نامه با آن برخورد کردیم.

وی درباره سایر غرفه‌های خالی مانده در شبستان مثل غرفه بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز گفت: تمامی غرفه‌هایی که تا شب گذشته از سوی صاحبانشان مورد استفاده قرار نگرفتند در صورت نبودن متقاضی از امروز به موسسات متقاضی واگذار خواهد شد.

 

۱ نظر

  1. نویسنده : حمید رضا     ||     تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴     ||     زمان انتشار : ۱۸:۰۵

    اغلب کتابهای نشر حیان کتابهای مرجع هستند . این عدم آگاهی مسئولان را می رساند که به بهانه قدیمی بودن کتاب و یا عدم وجود ۳۵ عنوان کتاب منتشره جلوی حضور این ناشر مطرح گرفته شده است امیدواریم که مسائل سیاسی دستمایه تعطیلی این غرفه نشده باشد…