ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

دانش و منش ماندگار معتمدنژاد

شهروندان – عباس آخوندی:
درگذشت دکتر کاظم معتمدنژاد، جامعه علمی کشور را به سوگ نشانده است. شادروان معتمدنژاد تمام عمر خود را در راه روش‌های صحیح رساندن «پیام» به ما صرف کرد.

آخوندی نه‌تنها بسیاری از سوءتفاهم‌های موجود در جامعه ما بلکه بسیاری از جنگ‌هایی که در جهان رخ می‌دهد ریشه در کج‌فهمی ما از پیام‌هایی دارد که همه‌روزه به ما می‌رسد، اما برداشتمان از محتوای آنها نادرست و غیرمنطبق با واقعیت است.

کارویژه دانش ارتباطات -که معتمدنژاد استاد و پدر آن در ایران بود- صلح و دوستی، تفاهم و دوست‌داشتن بود. او از آزادی پیام برای ما می‌گفت که بدون آن، پیام از معنا تهی می‌شود. بی‌شک؛ نه فقط جامعه ارتباطی ایران و به ویژه مطبوعات ایران، وامدار استاد معتمدنژاد هستند، بلکه ما نیز به‌عنوان «روزنامه‌خوان» مدیون زحمات آن عزیز هستیم.

هر چند افتخار شاگردی مستقیم استاد معتمدنژاد را نداشتم اما در جلسات مختلفی او را دیده بودم و از خرمن دانش او بهره‌مند شده بودم.

وقار، طمانینه، آرامش و راستی که در چهره او می‌موج می‌زد، از او شخصیتی دوست‌داشتنی در اذهان مخاطبان، یاران و همراهانش ترسیم می‌کرد. کمتر کسی بود که حتی در حد یک جلسه، همنشینی با او را تجربه کند و شیفته اخلاق و ادب او نشود.

امروز، با کمال تاسف؛ معتمدنژاد را در میان خود نداریم و پرکردن جای خالی او، به سادگی امکان‌پذیر نیست، اما می‌توانیم خرسند باشیم، دانش و منش او همچنان ماندگار و راهنمای سودمند ما در توسعه صلح و دوستی است. روانش شاد و یادش گرامی باد.

درباره نویسنده

شرق