ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

پژوهش و تحقیق، گذرگاه اصلی توسعه پایدار است

شهروندان:
رییس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز ماهنشان گفت: پژوهش و تحقیق، گذرگاه اصلی توسعه پایدار و محور پیشرفت در کشور است.

مرسل هدایتیمرسل هدایتی در گفت و گو با ایرنا افزود: پژوهش یک روند فعال و هشیارانه برای کشف، تعبیر و بازنگری پدیده ها، رخدادها، رفتارها و فرضیه ها است.

وی از پژوهش به عنوان اساسی ترین نیاز یک جامعه برای رسیدن به پیشرفت، توسعه، رفاه اجتماعی و استقلال واقعی نام برد و ابرازکرد: سرمایه گذاری در این مهم و هماهنگ کردن آن با نیازهای یک کشور گذرگاه اصلی توسعه پایدار و عامل مهم پیشرفت است.

هدایتی با اشاره به اهمیت پژوهش تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری دراین خصوص، مهمترین شاخصه توسعه یافتگی جوامع برای رسیدن به جامعه دانا محور بوده و در واقع پژوهش، جستجوی نظام مند برای دریافت راز و رمز پدیده ها است.

وی ادامه داد: تمام پیشرفت های بشر به نوعی مدیون پژوهش و تحقیق بوده و انسان به صورت فطری کنجکاو و به دنبال شناخت بیشتر حقایق جهان است و پژوهش کلید این شناخت و گامی موثر برای به حرکت در آوردن چرخ عظیم حیات انسانی است.

هدایتی تاکید کرد: از نظر حیات اجتماعی نیز پژوهش راهی برای بوجود آوردن فناوری، توسعه، پیشرفت وافزایش توان تولید کشور است.

وی ابرازکرد: ترویج فرهنگ تحقیقات در کشور می تواند بسترهایی جهت مطالعه همه جانبه و همسو با قوانین که مشتمل بر باورها و قوانین علم می شود را پدید آورد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز ماهنشان گفت: توسعه پایدار با ساختارهای علمی وپژوهشی ارتباط مستقیم داشته و تحولات ناشی ازنفوذ علم وفناوری دردنیای امروز برکسی پوشیده نبوده و این تحول به عنوان یک نکته درآینده نگری برپایه تحقیق است.

هدایتی افزود: جهان آینده عصرتکنولوژی اطلاعات به مفهوم عام خواهدبود.

وی اشاره کرد: این دانشگاه نیز در هفته پژوهش مسابقات کتابخوانی ، مقاله نویسی ، وبلاگ نویسی و برگزاری سمینار علمی پژوهشی برای دانشجویان رشته های عمران و کامپیوتر را برگزارخواهد کرد.

هدایتی اظهارکرد: دانشجویان به همراه اساتید از مراکز علمی پژوهشی بازدید خواهند کرد.

برچسب‌ها : , ,