ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

شناسایی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار معسر و نیازمند دریافت سبد کالا

شهروندان: رئیس سازمان بهزیستی در مورد تعداد افراد تحت پوشش این سازمان که نیازمند دریافت سبدهای کالای اعلام شده از طرف دولت هستند اظهار کرد: طبق آخرین آمار بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی چهار میلیون و 600 هزار نفر اقشار آسیب‌پذیر بوده و نیازمند دریافت این سبد شناسایی شده‌اند.

بهزیستیهمایون هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد ویژگی اصلی افراد شناسایی شده برای دریافت سبد کالا گفت: ویژگی اصلی این افراد این است که جزء دهک‌های پایین جامعه بوده و به عنوان افراد معسر و نیازمند توسط سازمان بهزیستی شناسایی شده‌اند که جز اقشار آسیب‌پذیر بوده و نیازمند دریافت سبد کالا هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی به عنوان اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند شناسایی شدند، اظهار کرد: در سال جاری تعداد این افراد به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: دولت برای ارائه سبد کالا سازمان بهزیستی را در اولویت قرار داده تا همانند سایر اقشار اعلام شده توسط دولت آنها را از این یارانه دولتی بهره‌مند سازد و قرار است این سبد کالا از منبع خزانه ملی و از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به افراد شناسایی شده تعلق گیرد.

به گفته هاشمی قرار است این سبدهای کالایی از طریق شبکه‌های فروشگاهی زنجیره‌ای و در قالب بن الکترونیک به افراد مورد نظر ارائه شود و در این زمینه سازمان بهزیستی با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای کمک‌رسانی به دولت را برای اجرای این طرح دارد، می‌تواند در این زمینه‌ همکاری‌های لازم را انجام دهد.