ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
دبیر:

مشکلات پایتخت با انتقال پابرجاست

شهروندان:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر پایتخت منتقل بشود یا نشود مشکلاتش پا برجاست، بنابراین باید مشکلات آن را حل کرد که در این بین هوشمندسازی شهر کمک مؤثری در رفع این مشکلات خواهد داشت.

علیرضا دبیر علیرضا دبیر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به هوشمند سازی شهر تهران برای حل بسیاری از مشکلات موجود به جای اجرای طرحی مانند انتقال پایتخت، اظهار داشت: هوشمندی سازی تهران به حل مشکلات موجود کمک بسیاری می‌کند، شهرهایی مانند شهرهای اروپایی که تراکم بسیاری دارند و در نقاط محدودی به لحاظ عرضی رشد کرده‌اند، در حوزه هوشمندسازی حتی از شهرهای آمریکایی نیز جلوتر هستند چرا که به نوعی به دلیل شرایط مذکور مجبور به این کار هستند.

وی ادامه داد: به عقیده بنده وضعیت شهرهای کشور ما نیز به شهرهای اروپایی نزدیک‌تر است بنابراین هوشمند سازی نیز باید یکی از اولویت‌های کاریمان باشد چرا که هر چه بتوانیم هوشمندسازی را پیاده کنیم می‌توان در این راستا تقاضای سفرهای درون شهری را کاهش داد. یکی از نکاتی که در اظهاراتم درباره آلودگی هوا به آن اشاره کردم ایجاد دولت الکترونیک به معنی عام آن بود، به این معنا که شهروندان انواع خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هوشمندسازی در همه حوزه‌ها اثرگذار است، تصریح کرد: در یکی از بندهای برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، ۶ حوزه وجود دارد که یکی از آنها هوشمندسازی و مدیریت است که کاملاً به عنوان یک حوزه مأموریتی دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر به موضوع هوشمندسازی شهر تهران ورود کرده است، اظهار داشت: به طور حتم باید به دنبال ایجاد شهر الکترونیک باشیم، در برنامه پنج ساله نیز کمیسیون برنامه و بودجه تا جایی که توانسته‌ به این سمت گام برداشته‌ است. در لایحه برنامه پنج ساله، در بسیاری از موارد به شهرداری الکترونیک اشاره شده اما ما آن را به سمت شهر الکترونیک سوق داده‌ایم.

دبیر با بیان اینکه به ضرورت ایجاد شهر هوشمند پی برده‌ایم، گفت: هم کسانی که می‌گویند پایتخت باید انتقال یابد درست می‌گویند و هم کسانی که معتقدند نباید این امر محقق شود، ولی باید به این مسئله به صورت جدی فکر کرد که اگر پایتخت انتقال یابد چه خواهد شد و در غیر این صورت چه مسائلی پیش می‌آید. در هر صورت اگر پایتخت منتقل شود یا نشود مشکلاتش پا برجاست، بنابراین باید مشکلات آن را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید مشکلات پایتخت را با موضوع انتقال پایتخت گره زد و حل مشکلات را باید در اولویت قرار داد که در این بین هوشمندسازی شهر کمک مؤثری خواهد کرد.