ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
یک نماینده مجلس مطرح کرد:

آمادگی شهرستان دورود برای انتقال پایتخت

شهروندان:
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم لرستان آمادگی خودشان را برای هر گونه همکاری جهت انتقال پایتخت به شهرستان دورود و حل مشکل کلان شهر تهران اعلام می کنند.

عباس قائد رحمتبه گزارش ایرنا، عباس قائد رحمت روز سه شنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مطالعات انجام شده از دهه ۵۰ تاکنون به زعم کارشناسان یکی از مهمترین و مطلوب ترین مناطق کشور برای انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور شهرستان دورود اعلام شده است.

وی در ادامه گفت: ما در عصر جهانی شدن و وابستگی متقابل پیچیده ای به سر می بریم که در آن منافع ملی و تامین حقوق آحاد جامعه چراغ راه سیاستمداران و حکمرانان کشورها است.

نماینده مردم دورود در مجلس یادآور شد: نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ضمن حفظ ارزش ها و عدم پذیرش هر گونه ظلم و ستم بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله، راهبرد کلان خود در مواجهه با معضلات داخلی و خارجی را تعامل سازنده قرار داده است.

قائد رحمت ادامه داد: یعنی تعاملی معطوف به حداکثر سازی منافع و حداقل سازی هزینه ها برای ایجاد موازنه در جهت اجماع داخلی و ترمیم سیمای خود در عرصه بین المللی با حفظ استقلال و دستاوردهای ملی.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی باید به سطح مناسب تری از قدرت دست یابد که برای کسب این قدرت و امنیت بیشتر و ایجاد موازنه علاوه بر اقتصاد مقاومتی با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مفهوم نرمش قهرمانانه را تحت عنوان یک تاکتیک و یا یک استراتژی جهت ارتقاء سطح روابط خارجی در دستور کار خود قرار داد که دولت تدبیر و امید نیز در مذاکرات اخیر حداکثر بهره لازم را از آن به دست آورد و صهیونیست های جنایتکار و حامیان آنها را غافلگیر و دچار سردرگمی در نقش و بی ثباتی در تصمیم گیری کرد.

نماینده مردم دورود در مجلس افزود: البته ناگفته نماند بارها گفته ایم که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و معتقدیم که همه قدرت های هسته ای باید در گام های بعدی خلع سلاح شوند تا جهانی سرشار از صلح و دوستی داشته باشیم.

قائد رحمت در ادامه نطق خود گفت: بر کسی پوشیده نیست که دولت تدبیر و امید در شرایطی امور اجرایی کشور را تحویل گرفت که وضعیت اقتصادی یک کشور با توجه به تحریم ها و سوء مدیریت ها از شرایط مناسبی برخوردار نبود که از جمله آن می توان به تورم بالا و رکود تورمی رشد اقتصاد منفی و نرخ بیکاری قابل توجه اشاره کرد که این شرایط در همه نقاط و اقشار مختلف کشور یکسان نیست و در برخی استان ها و شهرستانها در حد بحران است.

وی به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت:در شهرستان دورود و ازنا علیرغم همه تلاش ها متاسفانه بسیاری از طرح ها به حالت خود واگذار شده است که فاز ۴ کارخانه سیمان، کمربندی دورود، باند دوم محور ازنا- شازند، مجتمع فولاد ازنا و شرکت بهرداد دورود و سد مروک از جمله آنها است که باید مسوولین هر چه سریعتر به آن رسیدگی کنند. همچنین برخی مشکلات زیست محیطی به دلیل عدم توجه زیرساخت های شهری در حال افزایش است.

نماینده مردم دورود افزود: فقر، بیکاری ومحرومیت در لرستان بیداد می کند وسالانه ده هزار نفر در این استان به دلیل بیکاری و فقر مهاجرت می کنند البته نباید از برخی از اقدامات انجام شده مانند آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی و گمرک ازنا پس ازحدود ۱۸سال و فاز اول کارخانه داروسازی ازنا که در دهه فجر به یاری خدا به بهره برداری خواهد رسید، گذشت.

قائد رحمت ادامه داد: اما برای حل این مشکلات به رییس جمهوری و هیات دولت پیشنهاداتی دارم از جمله اینکه از هیات دولت می خواهم در اسرع وقت استان لرستان را مقصد سفر خود قرار دهند، کلیه مناطق استان لرستان به عنوان مناطق محروم تلقی شود و به منظور جذب و هدایت سرمایه گذاران کلیه امتیازات مناطق ویژه اقتصادی به ویژه معافیت های مالیاتی به سرمایه گذاران در این استان اعطا شود و در نهایت مطالبات پیمانکاران، پروژه های عمرانی در محل اعتبارات متمرکز دولت تعیین شود.