ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عزت الله انتظامی:

فضای توام با همدلی گمشده سینمای ایران بود

شهروندان:
عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت معتقداست فضای آرام و توام با رفاقت و همدلی، گمشده ایران در سال های اخیر بود.

عزت الله‌انتظامیوی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا عنوان کرد: فضای امید بخش و لبریز از صمیمیت هدیه حوزه فرهنگ و هنر دولت یازدهم به خانواده هنرمندان کشور بوده و تجلی و ثمره این روحیه را در جشن سینمای ایران شاهد بودیم.

بازیگر فیلم بانو خاطرنشان کرد: پس از مدت ها، جشنواره فیلم فجر فارغ از رقابت هنرمندان برای کسب سیمرغ بلورین به فضایی برای تقویت رفاقت ها و اتحاد و همدلی مبدل شده و انگیزه هنرمندان در کنار وعده مسئولان برای بازگرداندن ستاره های سینمای ایران که یا گوش نشین و یا به خارج از کشور مهاجرت کرده اند، شور و شوق ایجاد شده را صد چندان کرده است.

از نظر وی اگر فضای برآمده از آثار تولیدی و بازتاب آنها روی پرده نقره ای اکران سینماهای کشور متفاوت و راضی کننده شده باید ریشه های آن را در تغییر نگرش دولت مردان و اهالی سینما به جنس تولید فرهنگ در جامعه دانست.

بازیگر فیلم هامون با تاکید براین مساله که تجربه این فضای امیدبخش و تحکیم رفاقت های گذشته طی چند روز اخیر با برگزاری جشنواره فیلم فجر برای خانواده سینمای ایران و مخاطبان این هنر کاملا قابل لمس بوده ، افزود: هر چند تا رسیدن به روزهای درخشان سینمای ایران فاصله داریم اما انتخابات ۲۴ خرداد و به تبع آن تغییرات در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث شد تا امسال بعد از مدت ها شاهد جشن حقیقی سینمای ایران بودیم.

ˈتحقق واقعی واژه جشنواره را می توان از روزهای پرالتهاب آماده شدن، تولید آثار سینمایی و شب های اکران آنها در طول جشنواره فیلم فجر مشاهد کرد ، این حقیقتی است که از سوی سیاستگذاران حوزه سینما، دست اندرکاران وزارت فرهنگ و ارشاد و تعامل دو جانبه آنها با هنرمندان روی داد که نوید بخش روزهای پرامید برای هنر هفتم کشور است .ˈ

بازیگر فیلم هنرپیشه با اشاره به این جمله که او به دلیل کسالت ، سرمای تهران و آلودگی هوا فرصت حضور در جشنواره میان هنرمندان جشنواره فیلم فجر را نداشته، گفت: به هر حال از طریق رسانه ها و گفت و گو با دوستان هنرمندان پیگیر اخبار جشنواره بودم واز درخشش جوانان و آشتی مردم با سالن های سینمایی شادمانم .

آقای بازیگر سینمای ایران با بیان این مطلب که هنرمندان کشور با در نظر گرفتن اشتیاق به وجود آمده میان مردم و فضای متفاوت ایجاد شده بسیار امیدوارتر از گذشته درحال اندیشیدن برای تولیدات بهترهستند، گفت: در شرایط حاضر کار و مسئولیت دولتمردان و دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر و به خصوص حوزه سینما بسیار بیشتر و البته سخت تر شده چرا که آنها باید تمام توان خود را به کار گیرند تا امید دوباره متولد شده سینماگران و مردم را به سرمنزل مقصود برساند.

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر که از ۱۲ بهمن ماه در تهران و شهرستان ها کار خود را آغاز کرده است، شامگاه فردا (سه شنبه ۲۲ بهمن ماه) با معرفی برگزیدگان به پایان می رسد.

برچسب‌ها : , ,