ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
دبیر کل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران تاکید کرد

حداقل دستمزد هزینه‌های زندگی کارگران را پوشش دهد

شهروندان:
دبیر کل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران معتقد است: افزایش 20 تا 22 درصدی حداقل دستمزد، کارگران را به زیر خط فقر می‌برد.

کارگران هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال افزایش حداقل دستمزد کارگران بین ۲۰ تا ۲۲ درصد، گفت: در حال حاضر ارقام و اعداد متفاوتی در خصوص حداقل مزد کارگران مطرح می‌شود که در حد پیشنهاد و گمانه‌زنی است ولی معتقدم با توجه به تورم ۳۶ درصدی فعلی، افزایش ۲۰ تا ۲۲ درصدی حداقل دستمزد، کارگران را به زیر خط فقر می‌برد و باید کم کم شاهد ثبت‌نام آنها در کمیته امداد و مستمری بگیری آنها باشیم.

به گفته وی در تعیین دستمزد کارگران باید خط فقر و واقعیتهای موجود روز مدنظر قرار گیرد و افزایش دستمزد به گونه‌ای باشد که هزینه‌های زندگی کارگران را پوشش دهد.

دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران افزود: پیش‌بینی می‌شود حداقل دستمزد کارگران بین ۶۰۰ هزار تا ۶۵۰ هزار تومان درنظر گرفته و در کنار آن بسته غیرنقدی کالا هم برای کمک به کارگران اختصاص داده شود.

ابوی درعین حال تعیین مزد منطقه‌ای را موجب به هم خوردن وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سرمایه‌گذاری در کشور دانست و گفت: تعیین مزد منطقه‌ای مهاجرپذیری استانها را افزایش می‌دهد.