ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
استاندار تهران:

کاهش ۳۰ درصدی منابع آب، صرفه جویی ۲۰درصدی مصرف را می‌طلبد

شهروندان:
استاندار تهران گفت: ذخایر منابع آب تهران با 30 درصد کاهش روبه رو شده و ضروری است مردم با مدیریت در مصرف 20 درصد صرفه جویی کنند تا اقدامات جایگزین صورت نگیرد.

سیدحسین هاشمیبه گزارش ایرنا، سید حسین هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ذخایر منابع آب در استان تهران به دلیل کاهش میزان بارش ها با کمبود مواجه شده واین امر صرفه جویی در مصرف را ضروری تر از همیشه ساخته است.

وی افزود: مشکل کم آبی تهران تا اوایل مهرماه ادامه خواهد داشت، بنابراین صرفه جویی در مصرف از ضروریاتی است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

هاشمی بیان کرد: وضعیت کم آبی منابع آب استان تهران تا زمان بارندگی های فصل بعد ادامه خواهد یافت و چنانچه شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند، ناگزیر به اعمال سیاست های سخت گیرانه نخواهیم بود.

بروز کم آبی در منابع آب استان تهران پدیده ای است که توجه همه مسوولان را به خود جلب کرده است در همین زمینه قبلا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران هشدارهایی داده بود.

محمد پرورش با بیان این که نیاز به صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی در شهر تهران و ۲۰ درصدی در استان تهران داریم، افزوده بود: در روزهای آینده که کولرهای آبی به کار می افتند با افزایشی معادل ۴۰۰هزار متر مکعب روبه رو خواهیم شد که به همین علت در برخی مناطق اگر صرفه جویی نشود، مجبور هستیم فشار آب را مدیریت کنیم.

او با بیان این که مصرف آب در سال ۹۳ نسبت به سال های ۸۶ و ۸۷ که تهران با تنش آبی مواجه بود، افزایش نیافته است، گفت: در سال ۸۷ از سامانه شرق تهران ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب دریافت کردیم اما امسال این عدد از سامانه شرق (سدهای لار و لتیان) به زیر ۲۰۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

پرورش با اشاره به اینکه ۹۱ درصد مشترکان شهر تهران مشترکان مسکونی هستند، ادامه داد: خواهش ما این است که مردم صرفه جویی را جدی بگیرند.

وی در باره سناریوهای مختلف مدیریت فشار آب نیز گفته بود: با توجه به این که هوا رو به گرم شدن است، اولین کار ما مدیریت مصرف و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است تا بتوانیم مشارکت مردم را بیش از پیش افزایش دهیم.

پرورش از پی گیری دریافت مجوز برای برخورد قانونی با مشترکان پرمصرف و قطع انشعاب آن ها خبر داده بود.

برچسب‌ها : ,