ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مراسم یادبود ژیلا مهرجویی برگزار شد

داریوش مهرجویی: آلودگی هوا ژیلا را از ما گرفت

شهروندان: مراسم درگذشت ژیلا مهرجویی، خواهر داریوش مهرجویی و طراح صحنه و لباس سینمای ایران اندوه اهالی سینما را دوچندان کرد. در حالی که اغلب حاضران در این مراسم که در عصر روز یازدهم آذرماه در خانه هنرمندان ایران برپاشد، بغض در گلو و اشک در چشمان داشتند، خاطرات خود را درباره این هنرمند ازدست‌رفته بیان کردند.

داریوش مهرجوییطبیعی است که اندوه داریوش مهرجویی عمیق‌تر از همه باشد. او که میان گریه و سکوت سخن می‌گفت بیش از هر چیزی از آلودگی‌های تهران شکوه داشت: «این آلودگی هوا دارد همه را می‌کشد. ژیلا را از ما گرفت همه دوستانم سرطان گرفته‌اند! عزت‌الله انتظامی در بیمارستان خوابیده است. این رییس محیط‌زیست ما کجاست، خانم محیط‌زیست چقدر حرف، حرف حرف؟! ما تمدن ۲۵۰۰ساله داشتیم، چطور شده که اینگونه شدیم؟ آقای شهردار عزیز یک کاری بکن!»

رخشان بنی‌اعتماد که چندسالی دفتر مشترکی با ژیلا مهرجویی داشت، گفت: «من‌ و ژیلا و نوشین عاطفی دورانی در یک‌جا جمع بودیم. در ساختمان قدیمی محله امامزاده «زرگنده» زندگی می‌کردیم که نام آنجا را «خانه‌آرزوها» گذاشته بودیم. ژیلا نه‌تنها همکارم بلکه همراهم بود. ذره‌ای از تفاخر در او وجود نداشت.»او در ادامه به سلوک و رفتار شخصی ژیلا مهرجویی اشاره کرد و گفت: «او با ناجوانمردانگی‌ای که در حقش شده بود، دنیایی از صلح در وجودش بود. با این‌همه هیچ‌وقت تلخی‌ای در کلام و بیانش شنیده نمی‌شد.»

فریار جواهریان، طراح صحنه و لباس سینمای ایران، در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به فیلم «هامون» که مسوولیت طراحی لباس آن برعهده ژیلا مهرجویی بود، گفت: «ژیلا در طراحی لباس همان کاری را کرد که افرادی همچون کامران دیبا در معماری کردند، یعنی ارزش‌های اصیل ایرانی را با ارزش‌های غربی تلفیق کردند.»فاطمه معتمدآریا نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند که با فرستادن متنی ابراز همدردی کرد و جهانگیر کوثری آن را قرائت کرد. همچنین رییس سازمان سینمایی، حجت‌الله ایوبی، با ارسال دسته‌گلی تسلیت خود را ابراز کرد. ژیلا مهرجویی بر اثر افت فشار دار فانی را وداع گفت و در قبرستان شهر طالقان به خاک سپرده شد.

 شرق